måndag 30 oktober 2017

2017-10-30 .. Hallå ..

Ja då har jag överlevt denna  omställning 
I ÅR också
MEN ok trögt är det fortfarande
EN skata  i björken  utanför 
SOL i dag   men oj vad det blåser
DOM flyger förbi här flera ggr om dagen
DET var ganska tomt i min kyl i morse
1 ägg .. ingen ost .. pålägg .. några skinkskivor och lite kaviar
Lite riven ost .. tog fram det i går .. för jag fixade ett par varma smörgåsar
med hjälp av stekpannan  .. det går det också
I dag så STÄDADE JAG KYLEN
Passade på när det var bara lite kvar
OCH mindre blev kvar efter städningen 
Kastade lite burkar där datumet var lite väl långt bort
MAN köper .. så använder man inte allt .. ensam som jag är för det mesta
SÅ blir det en del spill
RENT och snyggt  .. men oj det tar på krafterna   .. men
det gick bättre än väntat  .. tur jag har en pall  ..
facken i dörren .. dom tog jag bort  .. och hyllorna  fick också sin genomgång 
Tog bort  en av dom .. dom andra .. vickade jag på 

SÅ skönt att få detta fixat 
Slarvar med detta .. lite .. 
MIN bästa ostkupa  .. den är diskad nu
en TUPPERVERE  .. haft den i många år
Frukosten den är uppäten för länge sedan .. NU är klockan 13,50
SOLEN SKINER det är blåsigt och molnigt nu
OM det inte blåste ute skulle det vara en skön dag .. men lite kylig
Laddar lite större batterier  till mina ljus i sovrummet

JUST DET .. det blev lite spill 
MEN inte mycket kvar i någon av burkarna 
Felix-flaskan .. ja där var det lite mera kvar
Men när det är över ett år gammalt .. då kastar jag det
FÅR köpa mindre burkar nästa gång .. för gurka är gott ibland
EN äldre bild .. men kul att ta fram dom i olika sammanhang
LITE knöligt är det där och det känns lite så här också i dag
Städat kylen 
diskmaskinen  den är på gång i köket
Plock ur och i  .. det känns 
och så detta med VINTERTIDEN
där hänger inte kroppen riktigt med
MEN solen den gör att det är riktigt bara i dag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar