måndag 10 september 2018

2018-09-10

HEJSAN .. denna måndag .. ny vecka och tråkväder
Men ovanligt varmt .. 18 grader

DAGENS VÄDER
JA ha  .. det sa  poff .. eller nåt åt det hållet 
och skrivbordslampan slocknade när jag tände den i morse
11,33 
DÅ satte jag igång med att rensa där
DÅ var frukosten klar för en stund sedan .. sov länge i dag för sov nästan inte alls i natt
VAR EN dålig dag i går

EGENTLIGEN  borde det inte vara det
för det är 12 år sedan nu som min käre ÅKE gick bort
men detta datum  .. då slår det slit i hjärnkontoret på mig
ingenting fungerar
ÅKE sommaren innan han gick bort .. midsommar sedan
gick han uppför himlastegen den 9 september
Här fick han hjälp att lära sig lägga patiens  .. det var vid Strandstugeviken
och damen ifråga .. finns inte mer
Hon gick bort 85 år 2013 i mars 
hennes man gick bort i februari  2014  84 år

Åke i butiken med en av hans medarbetare 
Men det är många år sedan  .. hon slutade runt 1983
  och hon gick bort 2000 på hösten .. har det nån stans men inte i datorn
Där är dom nyare bortgångna personerna

Här är det Åke och FREDRIK .. han var då 17 år 
 på LÖRDAG gifter han sig och fyller 30 år i februari
oj vad tiden går

SÖNDAG  .. klockan är 10,01 där
den skuggan är bara så fin .. i köksfönstret
Klockan 12 ringde det på dörren  .. trodde nog det var grannen
MEN det var några partimedlemmar som delade ut rosor
16,02  hände detta .. skulle ta lite yoghurt och flingor
blandar själv .. tur i oturen att det bara var lite kvar
men dammsugaren fick jag ta fram
19,08 björkar i kvällssol

Lite moln en stund senare
6 st virkade jag i går  .. dom andra dagen innan
och spanaren på morgonen den kom nu i fel ordning
DENNA virkade jag i går kväll  .. när det var tråkigt på tv
VAL VAL VAL och åter VAL i går
DET är en sak jag inte bryr mig om även om jag kanske borde det
Storstädat akvariet  .. äntligen blev det klart i lördags em
här är det inte klart än
Gillar skuggor  .. detta var i lördags kväll  .. 19,04 
 vår fina innergård 

JAG hatar löskokta ägg  .. men kokar jag dom för lösa får jag väl pina i mig dom
och kokar 8 på en o samma gång  .. så jag har när jag blir sugen
OCH lösa .. ja gränsen till att kasta dom .. nej då
då hade jag kokat om dom i rätt tid  .. för se det kan man göra
 HA det så gott alla bloggvänner
trots gårdagen och att jag sov dåligt i natt så är jag ganska så pigg nu när klockan är 13,19
JUST NU
EN maskin tvätt på g  och omplockat i diskmaskinen
så helt borta är jag inte
 fixat lite i badrummet .. för det har strulat med städtjejen 
 kommer en ny den 18 efter att den andra slutat  .. blä 
TOAN tar jag nån gång då och då mellan hennes besök 
så nu fick jag ta det igen .. men det går bra .. men golv och dammsuga .. det är inte min grej
DET var det 
HEJ då för nu
HEJ SVEJS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar