måndag 17 september 2018

Bröllop i lördags den 15/9/2018 .. 2018-09-17

Dagen dagen efter .. Måndag i dag
I lördags var det bröllop
Det kan väl vara som det ska eller inte
JO då det var helt ok
men ändå lite bättre om toastmastern hade gjort sitt jobb
Så lite missar blev det på festen
Jag tog en annan klänning än jag tänkt mig från början
Svårt att få bra bilder  men lyckades med några
SÅ tog dom det stora klivet i
ut i vardagslivet
SÅ åkte dom i denna bilen .. den dryga milen från kyrka till festlokalen
LÅNG väntan så jag fotade lite bordsdekoration

Där ska brudparet sitta

Där var vi .. Han är med i denna motorcykelsklubb

ÄNTLIGEN kom dom
DOM hade fotats en del innan dom for från kyrkan
vi andra for  till lokalen för mingel
MEN men oj så långt det blev med detta mingel
Alla drack  Champagne  med eller utan alkohol 
Jag fick efter en lång stund lite ramlösa med en lite gubbe i 
JAG dricker inte den andra drycken 

OFTA så blir det bara vatten annars blir jag utan
NU var dom på plats .. nu kunde festen börja
JA just det 
Men oj vad vi fick vänta innan maten kom
Mycket smått och gott .. 

Så tal  av Anita mamma till Fredrik .. då skulle dom ställa sig mitt emot varandra efter en stund .. så spelade Anita upp en sång  från en  bandspelare
Emelies mamma hade talat sitt tal

DET här var en toppenfin present ..  figuren med deras namn
Men svårt fotoljus i lokalen

Fotade den lite senare
Ett ljus och tändstickor i en liten flaska
Aldrig sett .. dom fick varsin kniv med namn
En lite tung figur .. så fin ..
så blev det många presentkort .. med spa och en hel del annat
JAG hade Swichat  en peng .. svårt att veta vad man ska köpa
Men skrev ut ett kort ..  också till dom och det var med i en liten påse
För Emelie fick en egen present
Kortet till dom båda
Det lilla guldarmbandet  av små små glaspärlor fick Emelie
En tjej från Norrtälje som virkar dom
och Klipsutinen jag gjort

TÅRTAN

DÄR skär dom upp den
Efter det så åkte vi hem efter en stund efter att vi tagit vårat fika
INGEN tårta .. Kurt har ju sin diabetes .. och jag var inte riktigt i humör .. för nu hade jag så ont i kroppen av sittandet på hårda träbänkar 
Fint dukat var det  .. där satt Fredriks mor och och hennes man
DAGENS förhållande  är lite udda .. kan man väl kalla det för
många är omgifta .. en del är bara sambo eller som jag med min särbo
Men vi två vi trivs ..  .. och det hoppas jag väl att alla andra gör också
SÅ NU
FREDRIK och EMELIE
LYCKA TILL I LIVET nu när ni tagit det stora klivet
OCH ska även bli föräldrar i MARS 2019
DUBBEL LYCKA
TACK för i nu 
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar