torsdag 13 september 2018

2018-09-13 Torsdag i dag

Hejsan hoppsan 
Nervös .. nej tok heller
bara ett bröllop att se fram emot på lördag
Lite pirrigt är det..
Äldsta barnbarnet gifter sig då
han är snart 30 och det är hans rara flickvän också
Men snart är dom herr och fru
Jag har gjort en klipsutin till min långa tröja
Men nu till gårdagen
DÅ VAR JAG I MALMKÖPING
SBU hade höstupptakt
pratade om vad vi ska läsa för studiecirklar .. och lite annat
Först en SKATA vid cykelstället nedanför min balkong 
kollade ut lite innan jag gick
och fy vad det blåste i går  .. blåser en del i dag också
och nu har det mulnat på .. var ju så soligt och fint förut
I går var det ju
12,35 var jag på väg  .. fick gå en bit innan vi åkte iväg
Såg bussen komma .. men den skulle jag inte med  .
Här är utanför lekskolan .. rönnarna är så fina nu

Framme vid ULLAS gård och parkeringen där ..
fint på deras gård .. och ser en tjej sitter vid ett av borden en bit bort
en som ska med i Ulla,s bil
3 blev vi .. en tjej mådde inte riktigt bra .. så hon var hemma
13,36 var vi framme 
Men så hette dom inte förut .. pingstkyrkan eller vad var det
Bytt namn har dom 
JO det hette pingstkyrkan förut  .. hittade en bild på deras sida
Kaffe fick vi  .. gurka fick man lägga på själv
Lite material
Som vi kollade på
och som vi kunde använda i nån av studiecirklarna
Den skulle jag kunna tänka mig eller den 
OM NYNÄS SLOTT
missade att fota den  .. för det var någon som hade lånat den just då
Så blev det dags för hemfärd .. denna var i tamburen .. hängt några år
men gillar den
Så närmar vi oss hemmet och såg denna på vägen nån stans
ha ha .. i luften var den ju ..
Stor kran utanför bygget mitt emot lasarettet i stan 
så nu är det bara lite gator kvar innan vi är hemma
Först går hon av som ska till Oxelösund  .. hon tar bussen dit
Sedan blir det min tur .. slapp gå  hem från parkeringen i blåsten .. men
från 25 till 35 fick jag gå  .. så Ulla slapp trassla på parkeringen
 skönt att få sträcka på benen lite
FÖR min höft och jag var osams  .. 
då är det skönt att få röra lite på sig
ONT i dag också
FY gillar inte det här med min höft
som bråkar mer och mer 
FY
FÅR väl träffa nån doktor och få den röntgad  
för så här kan det ju inte vara
JA det var det .. 
hej å hå 
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar