torsdag 27 september 2018

Förkylt

JA fy attan  .. en dryg vecka har det gått nu
Dagens datum .. 27 september
Vad tiden går fort ibland  .. eller inte
Den 22  tog jag detta kort vid köksfönstret
På fredagen körde  POST NORD med denna lilla bil
OCH dessa for runt på gräsmattan
Så blev det måndag  .. den 24  SN kom som den skulle
Men jag var inte som jag skulle
FÖRKYLT  .. hosti hosti hack
08,37 var jag uppe  ... för att ligga i sängen och hosta 
INTE alls trevligt
En spanare fanns det på plats
eller dom var en hel hög.. fick bara med några av alla
Mest kajor och en kråka

Blåste gjorde det och nu var det kallt på natten  .. ända ner till + 5 så nu
ÅKTE pelargonerna in 
första anhalt  .. och rensning  .. för ute på balkongen med min snuviga kropp
ville jag inte vara
JA ha .. den kör med sin lilla bil då också
DÄR ska pelargonerna vara i vinter  .. för femte året i rad
DET har fungerat bra ..

DEN hamnade i rummet som den brukar

Så kom dom på plats lite senare  .. efter min mat och min vila
förkylningen tar kol på mig

NU var det bara ljungen där och skuggorna
Virkar lite julgrisar  .. men även det går trögt 
MEN en polkagris  fick jag till då  i måndags kväll
Kvällssol

Så lite åt vänster

TISDAG 08,26   .. då var det bra väder men blåsigt
20,45  .. den dagen gick i sömnens tecken  
för det var ingen rolig förkylningsdag

Så blev det ONSDAG 26  är det nu
 OCH ljungen höll på att blåsa ur lådan .. den hade fått slagsida
MÅSTE FIXA
Så i med LERKULOR mellan  varje .. så stenar också mellan varje blomma
NU ska dom väl få stå rakt
Den ena hamnade på bordet
Men det finns lite fix kvar att göra på balkongen
Det får jag ta när jag är piggare och solen skiner
Det är inte Oktober än .. så det hinns nog














Jag såg lilla ekorren  borta vid lekplatsen
Den hade hittat nåt på marken  .. det finns ju en hel del ekollon där
Avståndet var väl inte det bästa
Men den syns 
JA så lite mat och slöat fortfarande förkylt och hostar

Åter en fin kvällshimmel i går
trots att det varit mulet hela dagen och mer eller mindre stormat  
FÖR oj oj oj vad det blåste i går
TORSDAG den 27 är det ni .. i dag
TRIST blåsigt väder men ändå lite sol
























UNDRAR vad denna skata hade hittat  .. tror det var någon fågel av nåt slag  .. för det såg ut som en vinge som rörde sig lite några gånger 
Men för kallt att stå kvar på balkongen .. så efter en stund var det borta och skatan också
Men såg tre duvor  .. två ser jag där då först
JA ja .. denna förkylning 
 den är väl ok på sitt vis  .. men hostan gör mig mer eller mindre galen

Har ringt vårdcentralen
men jag som är trögstartad  ringde inte förrns klockan var  nästan 10.00
Så dom ringer mig klockan 16,00  .. ja ja
 så kan det vara
FÅR väl hosta och dricka min choklad och äta mina vicks i dag också
KONSTIGT nog så har nätterna varit ganska så bra
Har druckit  min choklad innan sänggående

Choklad fungerar tre gånger bättre som lindring av ihållande hosta än traditionella mediciner, visar en brittisk studie.
Kakao ger inte heller några av de biverkningar som hostmediciner brukar ge.
Det är ämnet theobromine, känt för sin allmänt stimulerande effekt, som är verksamt mot hostan.
Läste detta på AB och läste det nu igen .. för att visa er 
SKREV i min sökruta .. choklad mot hosta .. då kom det fram en hel del att läsa
Tagit bara på kvällen  .. men i dag tog jag choklad för en stund sedan i stället för kaffe 
OCH lite feber har jag haft
JAG är ju lågtempare så morgontempen brukar ligga på 35,6-7 men nu på 36 när jag inte mått bra ibland 36,6  .. och nyss var det 37 .. nu när jag varit igång lite
SÅ hej svejs .. nu är HUVUDET inte bra heller  .. Men det är nog mest för att jag sitter här och skriver

HA DET GO VÄNNER 
sjuklingar  .. krya på er
alla andra  .. ha det så bra
HEJ DÅ för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar