lördag 1 september 2018

SEPTEMBER

Ja nu är väl sommaren slut .... kan ju hoppas på några flera soldagar
Vad har hänt i AUGUSTI
Regn o rusk 
Resa
promenader 
5 år har jag bott här
Sovrummet i dag
För fem år sedan inflyttning pågår
Köket i dag
För 5 år sedan
Vattenkokaren på plats så vi kan fixa kaffe om en stund
Hit for vännen och jag den 20 /8 .. vid 1 ligger Solgården
Här bodde vi och det hände lite saker både här och där på området
TOPPENSTÄLLE
Glass .. ekologisk for vi till Björnlunda och åt
Gott var det med fika till
Ett fästingbett fick jag för några dagar sedan
DÄR är fulingen  .. som nu ger mig KLÅDA
HOPPAS inget annat
Troligen fick jag den när jag var vid SNACKBÄNKEN
OCH gick upp i den lilla skogen bakom där
Vid snackbänken träffar jag Katten SIXTEN .. som kommer med matte
och se det är den rollator-åkande kissen
Sitter fint och går över gatan .. sedan hoppar han ner på marken
En svamp jag såg i den lilla skogen
bakom där vi sitter
och en flugsvamp  och en massa andra oätbara
Så tar jag mina promenader då och då 
och detta är borta vid badhuset .. när man ska gå till parkeringen
 så fixade jag till lite pratbubblor  .. med tanke på mörkret som kommer och är nu
OCH SN den kommer troget varje dag  .. och jag fotar lite udda insläpp
BARA för att jag tycker det är kul att se
hur ligger den i dag
Så virkar jag kattmöss .. nu är det full fart
det närmar sig ju en jul .. eller hur
Så blev min ena kaktus lite dålig 
Då blev det lite kul som GODNATTBILD
Tar dagens bild från balkongen en till tre gånger om dagen
denna dag var det gråmulet
Så blev det en annan frisör  denna gång .. för det var knökfullt hos min vanliga
efter deras semester
OCH bra blev det
Så gick vår folkkära ANITA LINDMAN bort
TELEVINKEN och ANITA  var ju ett begrepp när mina barn var små
på 70-talet
OCH jag bloggar ju om mitt liv och leverne
och så blev det reseskildring av bloggen
TRE dagar  med lite av varje blev det  .. men fyra  dagar skrev jag om resan
OCH en skadad KRÅKA ser jag  lite då och då påinnergården
På andra sidan innergården är det STAMBYTE och här vet jag inte vad dom pysslar med
Regn o rusk har det varit
Så fyllde en GRANNE år dagen efter min hemkomst från resan
men vi firade det ett par dagar senare hon och jag
och jag hade gjort en KLIPSUTIN till henne
OCH det gillade hon
Så träffar jag en annan trevlig och pratsam kisse då och då hos min 
kompis  BÄSTA CH som jag kallar henne för
hon bor i en villa tio minuter att gå
och hon och jag åker och handlar på 
ICA
LIDL
CITY GROSS och en del andra ställen
DÅ messar hon mig och frågar om jag vill följa med
OCH ibland gör jag det och ibland passar det inte
SÅ BRA att få hem maten från ICA en regnig dag eller även en annan dag med sol
LYNX heter kissekatten 


JA det var vad som händer en vanlig månad
när det även händer lite extra
SÅ BLEV DET SEPTEMBER också
HEJ SVEJS för i dag med grått väder
HEJ SVEJS

Undra om det är dom sista
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar