torsdag 11 oktober 2018

11 oktober

JA ja denna tiden på året
Regn .. dimma   .. sol i en salig blandning
OCH se då mår inte min kropp helt ok
KAN vi glömma dom sista veckorna
Förkylt har det varit  ..  MEN NU är det ok
Lite  hosta då och då .. men det kommer ändå ibland
 febern nästan normal i morse och nu också efter 2½ timme uppe
KLOCKAN är 11,05 nu .. JAG är trögstartad som vanligt
och efter 3 timmar på stan i går så är kroppen ganska så mör
Men hej och hå vad mycket jag fick handlat
8 ställen .. ett ställe två ggr för att inte apoteket hade det och 
jag ringde därifrån och kollade om dom hade det
Så en liten sväng åter till hälsokosten
Vi börjar från början .. JAG har ju varit förkyld snart 3 veckor
 Fått lite handlarhjälp ett par gånger
 sedan har jag kört med  TAR DET SOM FINNS
Så jag har klarat mig bra .. men så trist det är att inte vara pigg
MEN nu är jag på g .. ALLTSÅ var jag till stan i går
BUSSEN ner nästan till slutet 
Ska vänta på bussen i det fina höstvädret  .. mulet i går och 14 grader
HADE tagit sikte på denna staty .. nu ville jag se den med egna ögon
JA den är fin den omtalade statyn 
Stämplar är det
Från ett annat håll
Så hela det nya torget 
DÄR åkte man bilen fram och svängde höger för inte så länge sedan
och värmen syns på taket av det stora huset 
Och bakom mig ligger viadukten där järnvägen går förbi
och rakt fram anar man Storgatan
JAG tar den  en bit så svänger jag av mot tygbutiken
DÄR jag lämnade åter lite pärlor som inte gick bra att använda
SEDAN .. köpte jag ögondroppar
 så apoteket .. nej Clas Ohlson först 
Där köpte jag en ny tändare som laddas via USB
Den gröna salvan gåva från hälsokosten där jag handlade  innan apoteket och ringde
och fick med allt hem som jag ville ha
DEN där honungen MANUKA  .. den var dyr  men det visste jag
men ska vara så bra mot infektioner  .. så nu ska jag testa 3 ggr om dagen  först. sedan när jag känner halsonda komma
Åkerö äpplen på torget
Många kvitton blev det i går
Mat Ost och tomater  .. orkade inte bära  mer.. men det var kris
och MAT när jag kom hem
Gillar deras olika soppor .. men köper inte så ofta nu som i början när jag var ensam
Vinst på vinsten  .. hade  en vinst på 60 kronor .. bytte till dessa två lotter med VINST på båda
DET var ju toppen  .. KRONHALLENS  lotterikassa
 så det blev ju ett ställe till kan man väl kalla det för som jag var på igår
efter att jag köpt min mat och nu skulle jag ta bussen hem
JUST det .. var och lämnade korten på den lilla hunden till frisören 
Den är ju så söt.. och han blev nöjd
NU några flera stadsbilder
Fint vid nya torget
Närbild på den liggande statyn
Foten på den vita som dom fick förstärka lite
 Lilla jag tittar uppåt på den stående statyn
Butikerna där
OCH Teaterparken i bakgrunden ..  där borta bakom allt ligger busstationen 
men jag gick av en tvärgatan innan   och innan jag såg statyerna vid Storgatan
sedan traskade jag hela gatan upp   
med alla avstickare på tvärgatorna där jag handlade
Utom Apoteket och Clas Ohlson  dom ligger ju på Storgatan
Här går jag förbi ÅN vid STADSBRON 
HÖSTEN är ju bara så fin nu
och SVALORNA en staty som skänktes   AV SN nån gång .. tror jag det var
SN tidningen  Södermanlands NYHETER
Går inte att hålla rätt på allt
Men till sist var jag hemma   lite fattigare men allt behövde jag
eller behövde jag det .. JO det gjorde jag ..  skyddshandskarna
 om jag bakar men använder dom mest när jag smörjer mig på olika ställen på kroppen
Smidigare än kladdiga fingrar och när jag smörjer fötterna  .. så smidigt är det
Lite kattmöss har det blivit 
Det finns 175 i lager nu .. snart dags att stoppa .. när det är 200 ..
ÄNTLIGEN fick jag in den från balkonger och rengöring är på g
NU är det klart
OCH nu bara att vänta på våren
HEJ SVEJS
I söndags tog jag en kort promenad runt badet  .. då satt den på ett staket där
Nästan hemma efter 22 minuter BADET  där bakom ryggen och huset jag bor i framåt
DÅ så HEJ DÅ för nu 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar