lördag 20 oktober 2018

2018-10-20 Lördag

Kattmössen och lite annat
Förbereder stoppningen

PÅ g
10 nya på g tar dom 10 och 10 .. 
stoppar och så syr jag ihop dom
Håller på men gör lite annat då och då
Provade sovrumsklockan .. inte nöjd
ökar i en och minska i en annan Grisarna  håller jag på med nu
Där är några till klara
08,46 FREDAG morgon 
SN kommer troget .. men varför denna smygreklam var och varannan dag
H A T A R  den
Fina moln 
Fredag morgon .. stoppade lite möss och funderade på om jag skulle gå till stan
DELS köpa en present  .. och så det där men ny klocka vid tv-apparaten
inte alls nöjd med den röda texten .. så den åkte in i sovrummet igen
Jo det blev stads-besök .. vid 12 tog jag bussen ner 
12,17 går jag en gata fram får se detta
OJ blommar så fin den 19 oktober
Den butiken jag tänkt kolla i .. hoppsan  bara ett skal och trasiga golv
NÄSTA .. jo han hade för nästan 300:- men röda siffror ..
NYARE modell av den jag har
MEN han sa kolla med Clas Ohlsons .. och dom hade en annan modell med 
klockradio .. helt onödigt ljusa siffror  för 99:- det blev den 
Ska testa över natten  .. men den kommer att få vara kvar där
Så köper jag en USB-tändare .. det nyaste i tändarväg för ljus mm
Så bra det blev men nu är den lite mer i jämn-kant med  tv-n 
JA det blev en ny klocka för att en kontakt pajade för att tv-n strulade 
det ena ger det andra ibland men det blev bra i slutänden  
JAG hade ju råkat slå till den andra klockan så skalet kom snett
och hålla på att stänga av ringningen vid två-tiden varje dag kan man ju inte hålla på med
99:- var ju ett bra pris :-  även om radiodelen var onödigt.. men kan väl testa den nån gång
13,50 väntar på bussen hem
TAR kort på kyrktornet .. bakom ryggen ..  men det blev ju lite mörk 
Motljus  men ändå gillar jag bilden
16,14  lite udda moln
18,27 då var dom klara  .. så det blev lite sen mat då 
men mina små skalfria pajer är så goda
LÖRDAG morgon 
09,08 .. nyss uppstigen denna morgon 
Den som gör kryssen har så roliga bilder ibland
och årstidsbundna är dom .. hi hi .. hundens tankar
men kortet blev lit suddigt 
12,44 NU är alla 200 kattmöss och grisar färdigstoppade
tog dom sista 20 nu på morgonen
12,44 vädret är fint nu men ganska molnigt förut på morgonen
15,20 gick jag ut på balkongen
överraskad 
min petunia lyste med en så fin blomma denna dag
 20 oktober  10 garder är det ute och 14 på solsidan
Vädret är fint nu  lite barn är det i lekparken
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar