onsdag 17 oktober 2018

2018-10-17

JA då har det snart gått en vecka igen 
känner det lite som jag slarvar med sidan
Med inläggen
eller  det är väl så det ska vara .. man gör det när man känner för det
ELLER
har tid och lust och ork
hejsan hoppsan  .. här var det rörigt eller ska jag säga trassligt
för trasslig var just vad det var
JA ja .. tv apparaten strulade
SÅ här såg MALOU  ut denna morgon
stängde av tv-en väntade
men när det gått nästan en timme stängde jag av modemet
eller jag stänger av allt  .. med knappen på skarvdosan
Väntade nästan en timme .. gjorde lite annat
Satte på det igen
VAD NU DÅ  .. det lyste inte
 Plockar fram det avlånga .. lyste
plockade om alla kontakter  .. och se ..d et var ju ett äventyr för mig som inte han krypa på golvet  .. det övriga var ju inte så svårt 
Så råkade jag peta till klockan .. blä den fick frispel sedan
TUR det var mitt på dagen .. för den ringde .. stängde av ringde igen
JA ja då hade skalet flyttat lite på sig .. så det var svårt att stänga av ringningen
samma sak dagen efter .. Men hoppas det INTE ringer i dag
Alltså bytte jag allt .. dammsugare fick komma fram
SUR var jag för städningen kom inte som hon skulle
Den står kvar där  i dag också .. för vänta på att städtjejen ska komma nån dag snart
Flyttat den lite så den inte står i blickfånget
Gick ut en sväng senare på dagen  .. då var denna en bit borta vid en balkong
eller i buskar .. balkongen är i markplan
KAN man kalla det balkong då Jag gör det ..
Var till CH och fick äppelpaj och vi pratade en lång stund innan jag tog en extra sväng hemåt


Så har jag VIRKAT klart ALLA 200 kattmöss .. grisar och här ligger dom 
Men nu ligger dom i backen .. kom på då att det saknades en röd kattmus
är bara 4 där i framkanten
så virka en till på kvällen
Tisdag morgon  .. skuggor av solen på björkarna
   MER björkar och andra träd utanför ICA
FÖR se det var handlardags då
PUH fortfarande utanför Ica   men ska nu trava hemåt med en proppfull vagn
extrapris på gravljusen
 Så det blev 5 x 5 förpackningar .. en där bland all maten och så lite vanliga små värmeljus
 Bacon 2 pack för 1 kr, 
Så grillade lår till mat senare
Jag hade ju vunnit två triss på   två andra triss jag
Tog ut vinsten
 två nya
men där blev ingen mera vinst .. men det blev mer än jag trodde
jag vann 120:. så jag fick 60 :- i fickan
 
Skrapade hemma och nu var det stopp
Blandat ihop dagarna lite
I söndag var jag och köpte nya fiskar och växter
då träffade jag SIXTEN men det blev kort samtal då
för fisken måste ju hem
TANKFULL
Även stenarna har höstfärger  .. utanför zoobutiken
Så kort på balkongerna  .. min och mina grannar som jag brukar prata med 
Jag har två parasoll brett isär
Grannen på trean har satt upp sina lampor'PÅ fyran har spaljén kvar
Åt andra hållet kattnät och det finns några utmed huset på olika balkonger
Gaveln där huset börjar .. när jag kommer från Ica mm
Skugga under några träd
Höstlöv
Lynx  
Fullt nästan MEN nu är alla ÅRETS JULMÖSS klara
NJA dom ska stoppas och paketeras till 7 olika håll
Några var stoppade  .. och den bilden är vinjett på min FACEBOOK-SIDA just nu
TRODDE dessa två svart och gröna var dom två sista
men så var det ju inte
DÄR är nummer 200  .. men det blev konstigt sken under lampan då på kvällen
Men låta bli att virka
NÄ .. så det blev en nyckelring i går kväll
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar