måndag 22 oktober 2018

HEJSAN .. 2018-10-22

Ja dagen före ..  i dag
Min födelsedag
VAR borta i går  .. blev lite firad ..
Stackars lilla pippi 
DEN satt vid busskuren när jag klev av .. KOM på lite för sent.. skulle ha flyttat in den i häcken som var där  vid gångvägen 
DEN bara satt där  NÅT fel var det för den flyttade inte på sig..
Jag var på väg hit .. sedan skulle jag vidare med mina vänner här till STIGTOMTA
Namne skulle hämta oss ..

HIT skulle vi .. ett seniorboende  .. som hon flyttat till  21 september
OCH så toppenfint det var
Vi väntade utanför en stund  ..   äppelträd fanns det  .. men nu var dom ruttna ..
men fint ändå
Lilla Happy fick  vara instängd tills vi fick av oss ytterkläderna
Hennes sovrum var så fint nu .. och rymligare
Först blev det  detta
SÅ detta  .. tips från GO KVÄLL .. nåt med bröd och frukt och bär
GOTT var det
Happy igen
Så blev hon min lilla knägris en stund
 Allt trevligt tar ett slut
Fint litet område hon bor i nu
ser ut så från hennes port
Grannens fina blommor .. hon hade ju inte fått några efter som hon flyttade 
dit i slutet av september
JAG gillar RINGBLOMMOR
Jag fick paket   

Mumsar lite då och då
Namne fick en rostfärgad USB-TÄNDARE av mig ..
och det passade bra .. för hennes gaständare var slut just då .. inte hade hon hunnit köpa nån ny och ingen gas fans det heller
MEN dom är så billiga nu mera så bara köpa nya tyckte hon
DEN är jättebra tycke jag 
MÅNDAG 

Grannar på fikabesök i dag
och fick detta
DAGENS fikabord
så blev det en massa snack
med tre små gummor
TREVLIGT
I morgon kommer vännen fram emot kvällningen
B L Ä   
DEN ena pajade  .. tappade en sten  TRIST men jag hade en annan glaskruka
DOM fick nytt i dag  
Men  ska nog göra om  lite igen  .. eller inte
FÅ se
SNART fönstertvätt .. då ska allt bort  .. så jag får fundera tills dess 

VAR till ICA i dag  ..  HALV STORM
SÅ mössan åkte fram och vantarna
FÖR att gå ute när det blåser .. inte kul och 10 grader
vantarna låg kvar i fickan på DRAMATEN  men skönt med mössan på
DET var det för i dag
HEJ SVEJS

BLIR ingen tårta i morgon
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar