onsdag 31 oktober 2018

Sista OKTOBER

OJ vad tiden går
EN bekant ville ha en kattmus till sin tillfälliga kattgäst
det blev en  gul och blå .. så en nyckelring som en  bekant till henne skulle ha .. 
bara jag som glömt ge den
Det var i söndags
Så fick jag försenad födelsedagspresent
MÅNDAG då .. för den kom ju
DET hade snöat på natten  .. hoppsan
Cykelparad i snö .. men min var redan då i källaren
Ja det var snö nästan hela dagen
Så blev det TISDAG med regn 
Jag hade virkat lite då och då
OCH till TRE katter och färgerna passar till dom katterna
 OCH nu är paketet postat  .. så hoppas dom blir glada
Fyra för två till den mista kissen
Så en nyckelring till matte

Så är det kattmössen på ge till "mina" katthem
Julkortet klart .. fuskade ..s amma som förra året 
Fin fortfarande  .. eller  
Jo den är fin men en av klockorna är lite ledsen
FALLFRUKT var det i morse 
ONSDAG NU
VÄDRET är blåsigt i dag 
OCH jag ska ta en promenad till ÖGONKLINIKEN
Ja ja .. bara att gilla läget i blåsten
Bussen .. ja med omväg till stationen och byte
FÅ se hur jag gör hemåt.. för då kommer det att vara nästan mörkt
I morgon blir det fönstertvätt 
Ja ja .. så är det .. 
Så i dag och i morgon ska allt plockas ur fönstren
oj vilket äventyr det blir
VAR ska jag ställa allt
Det löser sig .. har ju fått tvätt förut och då gick det bra
HEJ svejs för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar