lördag 3 november 2018

Alla helgons dag

HEJSAN .. varit till och från sista dagarna
Varit osams med min rygg 
MEN  Så blir det när det blir extrajobb .. som att
PLOCKA alla blommorna .. från fönstren och sedan åter
OCH promenaden till ögonkliniken också
DÄR var allt bra .. rutinkontroll .. för jag har ju grön starr  = glaukom
Så droppa varje dag måste jag  .. så dåligt med tårvätska så även droppar för det
Men det går bra
Ja så var han där och på en timme var allt klart
Så mitt jobb sedan att fixa åter allt
Efter det blev det en tur till Zoobutiken  .. gick först till den vanliga
samma firma men ändå inte  .. För jag hade ju vunnit ett pris i en tävling
OCH min syster skulle komma på besök dagen efter
Så jag tar bussen upp till PAUL JUNGS  HAGE
TÄNKTE kanske nåt till hennes hund
MEN det blev fyra burkar KATTMYNTA till mina kattmöss i stället 
sedan köpte jag 2 pansarmalar till akvariet
Bra att jag fick ta nåt annat än det fina hundhalsbandet 
Nya fiskarna
SÅ  blev det fredag
och jag skulle fixa till köket .. alla blommorna skulle åter
och så skulle jag se vad som var i frysen till fikat när dom kom
HEJ å HÅ .. hon ringde och var här tidigare än jag väntade
men på med kjolen ut och möta och  lånade ut mitt p-kort
Vovven THEO nosade
DOM hade ju åkt en bit från BIE .. så det blev mat för THEO
och vi fikade efter att jag  hittade några bullar som jag tinade
FÖR  det blev nästan lite panik .. nej då
HADE precis fått  alla blommorna på plats .. det andra fick vara till senare
Ja det blev bara lite annan plats på blommorna men bra blev det 
GARDINEN ..  samma som förut .. jag är ingen vän av gardinbyten
trivs jag med den får den sitta
I sovrummet blev det ny  .. vintergardinen
The i olika  skepnader hemma hos mig
3 år är han nu

EN påse med kattmöss .. ska  stoppas i kuvert i dag
 MIN syster fick 2 sedan köpte hon 2 .. för hon var tillfällig kattvakt
Så då denna dag
JAG tände detta ljus .. som är för en gravlykta 
eller man kan väl ha den i vilken lykta som man vill
KÖPT på ICA
lyser med timer  8 timmar
Jag har den inne vid tv-n just nu
SKA prova den i lyktan på balkongen efter helgen 
DEN lyser där för alla mina saknade vänner 
Först för min kära sambo ÅKE  .. 
så min rara lilla mamma som skulle ha fyllt  94 år i går
Gick bort för 4 år sedan
Så finns det så många andra  
NU har den nästan gett upp .. den jag fick av vännen den 23 oktober
MER fallfrukt i morse
OCH så denna som fortfarande har en blomma på balkongen
BLEV lite snopen när jag var där i morse
DEN är seglivad
Så blev det en sväng ut och säga farväl till mina gäster och hämta in p-kortet
 Så trevligt med överraskande besök
Fick ett kort på mamma och lite andra bilder
TREVLIGT att  ha
NU tack för i dag
HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar