fredag 16 november 2018

2018-11-16 fredag

Hoppsan .. redan fredag  .. jo jag vet .. men har inte varit här
Vad har jag sysslat med
Städningen i måndags ..
Till ULLA i tisdags  .. hon hade fyllt år ..
FEL nyss .. det var i onsdags jag var till Ulla
I tisdags var det handlarrundan med CH
 den började med leverans av kattmöss till katthemmet här i stan
Fick inte fota katterna som var där då .. men en litet klick när hon öppnade blev det
Finntorps katthem
Så blev det Lidl   .. och ICA  och bänken var full med saker när jag  hade 
plockat upp allt ur kassarna så köpte jag  två Hyacinter 
en i kruka och en lök 
Har ju varit mulet  dimma och tråkigt ett bra tag
men då kom solen fram
TREVLIGT
Trött blev jag .. detta är kvällsfika med en bit banankaka
PÅ onsdagen hade dom övning igen

Den såg jag när jag var på väg till ULLA
HON bor på våning 5  .. så man ser långt .. Paul Jungs Hage 
stort köpcentrum  på andra sidan motorvägen
 men det började skymma så då blir det som det blir med bilderna
Klockan 15,05 .. hon sa att det brukar vara fullt med kajor i björkarna utanför hennes balkong
Så kommer dom .. vi hade fikat klart
skulle gå ut.. men öppnade lite för  fort
det blev ett fladdrande och flygande hit o dit

DÅ flög dom till HSB husen på andra sidan planen och skolan
Fullt blev det där
Så dags för mig att gå hem innan det blev kolsvart ute

DEN var  på en port i trappen

Så  blev det TORSDAG
FY sönderslagen nu igen
Min planering den sprack lättare än en såpbubbla
FY vilken dag 
men den slutade bra
FÖRST .. så hade jag haft svårt att somna
 klockan 04.00 kollade jag på klockan
BLÄ så jobbigt .. tur dom är få dessa nätter
VAKNADE klockan 10,00  hoppsan
där sprack min planering .. inte skulle jag hinna med 11-bussen nu inte
Så ingen tidning i dag bara två extra bilagor 

JA ja .. korsord fanns det att lösa .. men minikrysset .. nä
Det var sol när jag vaknade men den försvann
FY när det inte blir som jag vill

Birgit Kullberg i TEATERPARKEN
Tog tolv-bussen ända ner till bussterminalen
Förlängde mitt busskort
Gick genom parken upp mot centrum 
OCH där ståt denna dam staty .. men hon börjar bli ruggig
JA statyn alltså

Birgit Ragnhild Cullberg, född 3 augusti 1908 i Nyköping, död 8 september 1999 i Stockholm,[8] var en svensk dansös och koreograf.
Duvor var det också många där ..
och mossiga knotiga trädstammar
JAG hade planerat att gå till Karin o Lasse 
och dit kom jag till sist
FÖRST handlade jag på Clas Ohlsons  .. där blir det ett byte
SÅ apoteket 
RINGDE KARIN .. så trist  .. vi är på väg ut och ska handla
OK då går jag förbi och lägger tidningarna i lådan
SÅ ringde jag den andra fd grannen
HON var på stan .. där jag nyss hade varit
JA ja .. då tar jag bussen hem då 
JUST då .. JAG skulle ju klippa mig
Så det blev en liten omväg till den trevliga herren
Men vad får jag se
KARIN utanför ett kondis .. så kom Lasse ut 
VI har köpt gott till fika  .. ifall dus kulle komma i alla fall senare
HA ha .. hon känner mig ..
DÅ hade vi redan bestämt att jag skulle komma till dom när jag hade klippt mig
SÅ över gatan till FRISSAN
FÖRE  ..

Under tiden

Efter .. men det tog jag när jag var kos Karin
Köp på apoteket
PÅ Clas Ohlsons
Men fåglarna ska jag byta .. inte batteridriven .. det måste jag ha på balkongen
ÄNTLIGEN efter 3½ timme var jag hemma 
Ett brev låg innanför dörren
Jag visste nästan vad det var
OCH se   årets almanacka som tack för alla kattmöss dom får
OCH hon skrev att det fanns bevis på deras tacksamhet i almanacka
Och detta såg jag på sista sidan
Jag hade en artikel i en gratistidning här 2016 i november
och alla katthem fick den sidan av mig förra året
OCH nu hade dom den i sin almanacka i åt
TREVLIGT
FICK några Hemmets Veckotidningar av KARIN 
fotar av denna lilla trevliga LILLA GUMMAN
Inga diskar
för efter ett pajbak blir det disk
HOPPAS den smakar lika bra som den ser ut
Den är vattnig i mitten
Så gott det doftar
TOG  andra broccolin än jag brukar  .. stora  bitar och fick skära sönder dom i mindre bitar
Så det blev vattnigt .. Skulle vattnat ur dom lite
JA ja .. vet till nästa gång  .. köpte två påsar  på Ica .. extrapris
Aj aj  om jag hade trampat på den 
Tappat två .. men en hade jag plockat upp .. den missade jag
JA ja  SÄGER HEJ DÅ
trött och hungrig

Framsidan av Kalender som ULLA fick i present av mig
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar