lördag 10 november 2018

LÖRDAG 2018-11-10

HEJSAN .. vädret .. ja ja .. det går i repris i dag också

Några blad ur 2019 års almanacka
NU ska den slås ihop 

DÅ var den klar och levererad  .. men damen i fråga var ej hemma
Den finns i hennes brevlåda
Mitt barnbarn har namnsdag i dag 
Fick denna till julen 2017  .. en julstjärna 
Den får vara kvar så länge den är fin .. dom röda bladen fanns kvar länge
Nu är den bara grön och fin
Vädret går i repris
I går postade jag alla paketen 
gick ut trots dåligt väder ..  MEN klarade mig ifrån regnet
 och den lilla omvägen och lämnade presenten .. almanackan 
TOG det 45 minuter  och svettig var jag  .. gick ganska fort
men regnet kom inte just då .. så bra 

Dom två rosa vita i mitten virkade jag i går kväll 
dom andra senaste dagarna   som gått .. det blir två-tre varje kväll
DET ska bli julklappar till några kattvänner
20 finns att stoppa  .. men tror inte det blir alla som går iväg 
MEN bra att ha lite lager  .. så påsksändningen ska snart påbörjas
PÅSK är 19-22 april i år
Jag sitter här och bloggar
tar en fika .. för frukostfikat försvann fort i dag
 MED mobilen och bara fläktlyset blir det inte det bästa av foton
tog det och lade in på FB och SA då GOD MORGON
 för då var datorn inte vaken .. ha ha .. den kom på sent i dag 
Så därför blev det en andra kopp redan nu 
men oj .. klockan är redan 11,25
så läst en del om den  lilla pojken DANTE 
så tragiskt
MEN
UNDRAR .. folk säger vem har gjort detta onda
Han gick ut med hunden
VEM vet han kanske tog en sväng ner mot vattnet och har halkat i och inte kommit upp
SÅ innan man vet .. ska man inte anklaga någon .. 
oavsett vad som hänt så är det lika tragiskt som allt annat
 när någon går bort .. i olycka .. för vi får hoppas det är en tragisk olycka
att han  drunknat  .. att det inte är någon annan som  berövat denna lilla kille livet
JA  .. ett ljus för DANTE
denna lilla kille kommer att finnas kvar länge i mitt minne
I dag säger jag
TA HAND OM VARANDRA
I MORGON ÄR EN NY DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar