fredag 23 november 2018

2018-11-23 FREDAG

Ja ha .. då är det fredag igen
Hjälp vad tiden går .. fast man nästan inget gör
DETTA TRÅKIGA väder tar kol på mig
Bara trött trött
Men virkar gör jag .. löser korsord och fixar med lite annat då och då
Julplanering .. först  advent
MEN allra först 
BLEV glad i onsdags 
FÖR vi här på innergården har ju saknat julgranen nu i två år
men i onsdags hände det nåt
Dom fixade med nåt där ute
Kom på ganska så snart .. det ska bli en julslinga i björken
det hade dom ju antytt då när vi var några som klagade på när granen försvann
EN slinga på sophuset kom upp då .. och den är inte många som ser
HUSET svänger ju åt andra hållet på framsidan så då ser man inte så bra
MEN NU

 Nu höll dom på länge högt uppe i trädet var dom
trasslade med slingan .. korgen fastnade .. men det trasslade han sig ur

1 ½ timme drygt var dom där och fixade
Trodde nästan dom tog lunchdags  .. såg ingenting mer än straips runt stammen
Men så klockan 3  ungefär så tändes det där ute ..  då var jag inte vaken
sov över den eftermiddagen
DÅ när jag vaknade ½5 så lyste det så fint

Men det blir olika  när jag tar med eller utan blixt med kameran
SÅ glad jag blev  när jag såg att det lyste  .. trodde dom skulle vänta med att tända
MEN så bra
Så var det brandövning igen utanför
Jag fick näst intill flygpost  .. för oj vad det hade farit iväg långt
Trissen som kom .. och vinst var det  ..

15,09  
Kollade ut med CH som var här på fika och vi kollade hur jag skulle sätta mina 
FÅGLAR på balkongen  

15,51   tog detta utifrån  .. följde med CH och hämtade in p-kortet
Jag fick denna av en granne när jag fyllde för en månad sedan
Jag gillade allt men  brickan var lite lam i färgen

NU har jag pimpat till den
Men  ändrade lite  ..  dom större ska få vara i köket på en rund bricka
dom andra som jag målat passar bättre i rummet
OCH mindre glaskoppar som det står 1 2 3 4  på från Ica förra året
NU har jag bestämt det
Julkartongen framme
Slingorna ska upp på balkongen
OCH den bytte jag kruka till .. tycke när jag fick den för några år sedan av vännen
att  HÄNGA det och trassla i gardinen  .. då kom jag på en liten kupa
men bytte den i år
I sovrummet  kallt ute men skönt inne
I vardagsrummet  .. nu är värmen som den ska  .. när jag kom in där i morse vid 9-tiden
höll jag på att frysa sönder .. men vad nu då .. 17 grader var det då
Fattade noll  koll 
kollade i sovrummet  .. 22 som det brukar
kollade termometern vid dörren mellan hallen och sovrummet
22 garder
Men vad är det som är fel  .. Alltid 2 garder varmare vid balkongen
inne brukar det vara 22 garder  över allt inne
Kollade .. fönstren .. liten aning drag men det har det varit förut också
Då 
just då får jag se vädringsluckan är öppen  .. eller det hade jag bara stängt med spärren
Så den var lite på glänt
Aha  så var det
CH och jag hade ju kollat  .. om vi kunde ta ut sladden till fåglarna den vägen
FÖR dom måste ha riktig ström
Men kontakten  var för stor .. eller den delen som man skruvar på
FÅR göra för stort  brott på lamellen som är där  på utsidan luckan gallret
SÅ det blir balkongvägen  .. eller så tar jag i så den går in där
Jag har några dagar nästan en vecka på mig
Ska köpa en timer också  JA ja
 bekymmer kan man ta sig  eller så  blir det som det blir
återstår att se
Fick fina blommor av CH 
NU lite fika efter bloggandet
HEJ SVEJS GO VÄNNER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar