måndag 12 november 2018

2018-11-12 Dimma mm

JA som vanligt lite blandat 
I dag var det städning 
NY TJEJ  och det gick toppenbra
TREVLIG var hon .. vi pratade inte så mycket .. första gången .. så då
fick hon städa som hon ville .. jag lägger mig inte i .. talade om hur och 
var dammsugaren var ..  sedan  fick hon städa ifred ..   Så skulle hon gå 
och jag gick ut i  trappen och skulle ta emot p-kortet
OCH när hon skulle gå var det svart i trappen .. det brukar det inte vara
tryckte på lysknappen .. då tändes det efter en kort stund
Alltså jag väntar vid trappen .. hör hur det ruskar i porten .. en gång till
RUSAR ner och då skulle hon till att ringa
DÖRREN var låst  .. så nåt fel var det
RINGDE Nyköpings hem när jag kom in då 
Kollade nyss .. svart där ute
Tjejen  Sandra och jag .. hade pratat lite om att jag virkar kattmöss och hade 
sänt iväg 225 st  till 6 + 1 ställe
OCH just då piper det till i mobilen och denna bild kom
TACK för detta
I dag kom en laddning med våra husmöss   från .. så mitt namn 
SÅ ROLIGT .. skickade dom i fredags
TACK POST NORD   ni kan bara ni vill
DET var också TRAPPSTÄDNING
OCH sedan kom det besök på balkongen
Det gäller att smyga även om jag tar kort genom balkongdörren
Så var det dags för batteribyte  .. lägger dom helt öppna då vid  hårddisken
Tills dom är bytta .. sedan ligger dom i hallen om dom inte är i öronen
Så 15,40  då väller dimman in

Ja oj vad grått det blev
15,59 ännu tätare var det nu  .. ser knappt slutet på huset
FRAMSIDAN .. glömde släcka lyset vid bänken  .. så det speglar .. ingen lust att göra om
Virkade i går kväll .. virkar lite .. lägger ner en stund .. så fortsätter jag
Den blev klar och två till då  + två har jag virkat i dag
mellan allt annat
blockade undan disk och lite kläder i sovrummet  .. tvättat gardinerna som var där 
innan fönstertvätten den 1 november
Så jag pysslar lite  med diverse göromål som måste göras
MEN städningen den får andra sköta
FÖR snabeldraken och jag  .. vi är osams  .. så att säga
 För ta ett rum eller köket  och sedan knappt kunna röra sig
INTE alls trevligt .. så tror jag har haft städhjälp i  8-9 år nu
ÄR nöjd även om det kostar pengar
JA ja så är det  ..

Så lite pigga upp .. den lever än på balkongen  .. 12 november
HA det go vänner 
HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar