torsdag 8 november 2018

HEJSAN .. 2018-11-08

I går fick jag inte mycket gjort
På em vaknade jag till .. så då fixade jag några sidor på almanackan för 2019
Så lite händer .. och så virkade jag 4 rosa kattmöss
Så mat och fika .. så helt dö är jag inte
men så trögt det är
DISIGT disigt   trist ..
JAG skulle blogga i går men det blev inte av
men nu
SPÄNNANDE  ÖVNING utanför
10,40  .. frukosten var nästa klar
 vad var det för konstigt ljud utanför
JO brandkåren hade övning  .. har det då och då i nån tom lägenhet
NU var det uppe på våning 6
DET rök en hel del .. och någon som ville komma därifrån
Stegbilen är på väg med sin korg
NU är dom nästan där 
NU ska dom lyfta över "personen"
DÅ är han i korgen
SÅ åker dom ner till marken
Dom pratar med varandra från marken till dom där uppe på 6-an
Säger bara det .. läskigt .. men ändå så realistiskt .. en docka och dom behandlade den 
som han vore levande
Ambulansen tillkallades men den kom ju inte men  allt gjorde dom som att det vore på riktigt
10,48 nu frös jag så jag gick in  och tog det sista i frukostmuggen

Så efter en stund gick jag ut i köket .. kollade ut 10,20 då hade dom spolat vatten 
Svårfotat där bara för huset svänger
Vet inte om dom var där innan med det var dom kanske 
Sett övning förut några gånger men då varit för långt bort
Surrat utanför i flera dagar  .. suger upp löven  men han får åka och tömma ofta
med den lilla maskinen Tror det är dag tre han är där.. men gör nog annat  också
för han är bara korta stunder
ELLER så fastnar dom blöta löven så det måste torkas i maskinen
bättre med den andra med en stor kärra med höga lämmar 
DEN maskinen tar bättre  där har dom varit två dagar på framsidan vid parkeringen

INTE fick jag iväg posten i går 
Men så tänkte jag .. ska till en bekant fredag  
så då ska jag ta det  .. 
Och nu ska jag fixa dom sista sidorna månaderna på almanackan för 2019
den ska jag ge bort en på fredag  .. dom andra .. byta lite bilder
det ska bli senare presenter och julklappar
 så   det hinns
HA det så bra
HEJ SVEJS
Ja det händer lite saker här ibland
GLAD det ej var på riktigt
men det har hänt det också .. torrkokning  mm 
Ha det så bra go vänner
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar