tisdag 5 februari 2019

2019-02-05 mycket snö är det

OJ vad snö vi har fått .. 
Mycket är det  och jag kommer inte ut för att fota 
Kan ju inte traska i snön .. kallt är det eller snöar och blåser
I dag mera snö .. nu snöblandat med lite regn ..  FY FY FY 
MEN kul bilder kan jag ta från balkongen
KRONBLOM försöker lyfta en stor kruka
Jag skulle fota snön på lekhuset .. då får jag syn på ekorren 
Avståndet fel  .. men jag ser den där på stammen
OCH en pippi på en gren

I lekparken 

Mycket snö är det
Efter lite strul så blev det kokoskakor
Det var en finare riven kokos i denna påse .. köpte den .. men smaken 
den vanliga är godare ..
DAGENS morgonpost
I går såg jag en bil komma backande 
den ska hämta en container  .. han har backat utmed hela den huslängan 
OJ säger jag vad dom kan
Den kommer och ska backa på plats
OCH backa det kunde han
DET var inte första gången men vad  duktiga dom är
OCH på plats kom den .. så ska han iväg igen 
Många som måste skotta fram bilen  .. jag har suddat bort personen .. men såg senare ..
hon hade gett upp .. bilen står halvskottad nu
OCH vissa åker på böter ..  .. slarv eller dumhet .. skyll dig själv säger jag
FÖR automaten finns  så man kan köpa biljett  om man inte har P-kort från 
 hyresvärden  .. alla som bor här får ett kort .. flera bilar.. då kan man köpa månadskort
Närbild på en av björkarna utanför
Ett citat från min flerårsalmanacka

OCH flera kattmöss har det blivit
130 finns nu
70 kvar  gärna lite mer om jag hinner  före att påsksändningen ska skickas iväg
DET är ju det där dumma stambytet också  som börjar 1 april
Så det borde gå .. Dom börjar med badrummet först i 3 veckor 
MEN allt ska ju tömmas ... även grovköket .. DÅ allt blir helt nytt
ÄN lyser julbelysningen i björken
JAG säger hej då för i dag
HEJ svejs 
HEJ då 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar