torsdag 21 februari 2019

2019-02-21 .. snöat i natt

Färdigstoppat  .. för denna gång  .. påsksändningen är det

Ja ha .. varför brev ihop med tidningen .. ??????
Vände och kollade
Mitt namn på det .. ok  .. troligen nåt felstopp
så en granne stoppat in det i min låda 
FÖR det var från Clas Ohlsons
Snöat i natt .. när jag var uppe på toa lite efter 7 i morse  .. såg det
NEJ fy sa jag och kröp under täcket igen 
Vaknade  lite före 08,00 
Stundtals vräkte det ner

09,16  .. spårsnö
Så ringde jag till Hörcentralen och kom fram ganska så fort
10,11 skulle dom ringa  .. dom ringde lite före 10 .. Så bra då
5 mars ska jag kolla hörsel och apparaterna
 som inte finns  nån färg kvar på

Bra att det finns  ..

Så ringde jag i går för hämtning av denna  .. men inget svar
DÅ ringde telefonen och frågade om det var jag som ringt .. hon ursäktade sig  .. 
Hade bara inte hunnit svara
I dag klockan 14,00 kom dom och hämtade
HEJ då lilla bräda .. du var bra att  ha .. ett helt år
NU ska det bli nytt badrum .. med start den 1 april 
Då behövs den inte
DET blir dusch .. som jag har väntat .. för drygt 5 år sedan när jag flyttade hit ..
sa dom  att det skulle bli stambyte
BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG SÄGS DET JU
OCH
nu är det dags
Och här är sista 10 stoppade   + 5 extra  som ska stoppas
Till några privatpersoner
Passade på när vadden var framme

Hi hi .. tappade tag på saxen ..  den står ju så bra där .. ha ha
20 sista .. kom i fel ordning
Vadd eller vadd
DET tog ju slut .. och beställa direkt .. kostade mer än det var värt
ATT porton och frakter ska vara så dyrt
OCH dom kunde inte sända via posten till ICA
DÅ väntar jag på leverans från fd grannen .. där jag köpt förut
SÅ jag tog en kudde som jag hade sparat .. kan vara bra som reserv
HADE fått av en person förut  flera kuddar och det är vadd i många
men i några är det .. den ser ut som nåt av fårull 
Den  ok  men den går inte att linda in myntan i
HADE en prydnadskudde .. som var i skåpet
KOLLADE den  .. ok men inte lika bra som den vanliga sorten
 nu klarar jag mig ett tag ändå
DEN ska det vara .. vet ej .. kan finnas andra sorter 
KLART
Tömt upp på golvet .. kontrollräkna  .. ska vara 190 kattmöss och 10 
Kycklingar med långa ben .. katterna kan väl få påskpynt dom också

Kom lite annat i vägen .. så nu ligger dom där .. tills räknelusten infaller
Undrar vad detta är för kryp .. en spindel av nåt slag  ..  den låg i en förpackning med ljus
Men den var inte levande och har nog inte varit det på VÄLDIGT länge
ÅT mat förut .. 
i dag blev det inlagd strömming på  mörkt bröd .. dubbelmacka
ett ägg och några tomater  ...  M U M S 
Hjälpen  som inte finns nu .. lilla rara Kurre Katten
Matte får jag en .. nä inte då han hade fått förut ..  MEN skulle vara med
3 saknade herrar  i husvagnen ..
HEJ svejs för nu denna snöiga torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar