onsdag 13 februari 2019

2019-02-13 ojoj

VAD tiden går  .. REDAN onsdag
Måndagens äventyr ........
Vaknade .. satte på datorn .. Jo den fungerade 
men inte INTERNET
och allt annats om styrs av det
JAG har ju TIVO-tv och allt styrs via MODEMET till datorn mm
SÅ även hemtelefonen var stopp .. men den användes bara för inringning
bra att ha om mobilen strejkar  .. kan ringa ut då
Kollade ut lite .. aha .. NEJ kom jag på senare den hade nog  inte med  Internet att göra
ELLER hade den det ..  Strunt samma inget fungerade .. 
ingen morgon-tv  .. Messing fungerade inte
Men Meddelande på mobilen .. så jag skrev till CH att det var stopp här
PÅ ALLT
Fick svar .. hon var på väg till Örebro med bekanta
JA ha .. vad skulle jag nu göra
Kommer det åter fort som förra veckan eller tar det tid
Jag åt frukost .. kryssade mm 
INGET Internet  .. bestämmer  .. jag går till KARIN o LASSE
Sagt och gjort .. Ringer .. JO det var ok
Gör mig klar för att ta bussen
Men går i det fina vädret

OCH fint var det men en aning blåsigt

14,42  .. fikat var uppdrucket  .. vi hade pratat en stund
Då tar jag hennes tidning och kollar lite
JO då lilla GUNILLA måste jag fota av
Så var det dags att gå hem
OCH jag hade sällskap av månen hela vägen
NÄSTAN inga moln var det då

15,23  är i STOCKHOLMSBACKEN
vänder mig om  ser VÄRMEVERKETS skorsten


FINA att se på men ÄTA  .. nej fy attan .. inte för mig
vinter och snö och nypon
15,26 FOLKETS PARK  .. träffen som det allmänt kallas
DÄR kom bussen då  .. den hade jag varit med om jag inte hade gått
NU ska den över Stockholmsvägen sedan inne på ORTVÄGEN
men det är en liten sväng kvar innan sista biten där jag bor .. och bussen svänger 
där till vänster efter villorna
OCH där har en av dom satt upp en fin skylt .. det står 
även gatunamnet  .. men det  ville jag inte visa
MEN UNDRAR .. varför har dom möss på skylten
Kan det finnas en  del sådan där i backen och runt husen 
eller är det något barn som kanske har tama
STRUNT SAMMA  .. fin skylt
SÅ blev det TISDAG
Vädret var väl så där men soligt -2,9 och blåsigt
I dag är det stormöte på Träffen om STAMBYTET
men först klockan 17,00  så jag har dagen på mig att göra saker
MEN fy .. SÅ trött efter  två  vändor .. till och hem från stan
det tog  65 minuter  + fika och snack hos Karin
Och fy så ont i mitt ena ben  
 får det när jag inte gått långt på ett tag
SKÄRPNING med mina promenader 
HOPPAS på bra väder .. så jag kan gå ute 
Jag plockade undan alla mina MAGNETER
först tänkte jag lägga dom i en kartong .. så hade jag detta FD spisskydd låg
Magnetisk .. aldrig använt det .. jag har ju inga barn .. jo vuxna
TOG bort gavlarna .. toppen  .. det ska ju i alla fall kastas

Så lilla anslagstavlan i köket  .. där tog jag bort och rensade lite lappar
recept mm   .. så där fick alla mina små kort sitta
Den står nu i bokhyllan bredvid sängen  .. den andra
FÅ se  om det blir annan plats efter stambytet och ska nog ha mindre saker på det nya
KYL och FRYSEN

Så mötet

Kaffe fick vi  och bullar
Så kom en massa saker på  skärmen .. som dom visade och snackade om

Ja hur påverkas vi
DET är nog olika för oss alla hur vi kommer att må 
en del tål oväsen bättre än andra

Ja den lappen lämnade jag  ..   medgivande

Ja det kommer det att bli  .. bökigt   och obekvämt
 för oss som väljer att bo i röran 

Första etappen .. badrummet  .. en typ mulltoa .. ska stå nån stans
ska nog ha den stå i grovköket
Så nu bara vänta på nästa möte som blir vecka innan dom sätter igång
Och första veckan ska all el bytas .. alla kontakter ska bli nya
EN datakabel av nåt slag ska dras i taket från balkongdörren där  intaget sitter
så nån typ av rater  ska sitta i hallen
JA JA .. det blir nog bra när det blir klart
MEN hur mycket jag kommer att sova borta eller hemma
det återstår att se
DEN 1 april startar allt .. om det går planenligt  .. och än så länge gör det det
Så är det ONSDAG i dag
Dagens väder  blev bättre än det såg ut i går kväll
MEN fy attan vad det blåser  .. ½ storm och + 3 grader är det
MEN himlen är trevligare nu än tidigare
+ 11,8 på solsidan  och det speglar sig  .. kanten på gardinen syns överst

PÅ innergården  .. 5 + där och man nästan ser hur björken lutar sig i blåsten
Ha en bra dag .. ONSDAG och jag ska ta det lugnt
 det jag vill vara ute och gå .. nä inte just nu .. för så ont i höger smalben
Mitt kök .. som dom visade det på skärmen  .. Men jag VILL INTE ha spis med häll
Men bara att gilla läget 
HEJ SVEJS .. nu fikasugen
11,30 blev klockan  när jag blev klar med bloggen
HEJ SVEJS
LEVA i kartonger får jag göra .. TUR också att jag inte har mina katter kvar nu
OCH fy för dom  som har det  .. jobbigt för alla djuren 
Några grannar som har katter vet jag
Mina älskade kartonger och vet att alla katter gillar det
OCH skåpluckor  .. nej .. sedan blir det lådor
Jag satte barnlås på mina luckor på Kyrkogatan 
FÖR se KURRE-KATTEN han öppnade alla luckorna  ..
så här såg det ut när jag kom hem då .. förr innan jag satte barnlåsen på 
DET är ett minne blott  .. men trevligt minne var det och är
KRAMISAR på er alla glade vänner
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar