måndag 25 februari 2019

2019-02-25

 HEJSAN i dag fick jag in lite pengar på kontot
eller kom det i fredags ..
strunt samma för en hel del försvinner om några dagar
Hyra och en del annat
Fick ett telefonsamtal nyss 
Blev lite rädd 
MEN det var bara det att HAN 
har varit dålig .. nu kan han sitta uppe igen
Min trevliga bekanta herre på 93 år
Som är på ett äldreboende 
VILL ju inte hälsa på när jag är dålig .. för han har haft lunginflammation 
JA fy .. för att bli gammal
har cancer och så en stroke eller flera  har han haft
den sista då fick han afasi  .. så minnet är inte så bra .. nästan borta
OCH jag med mitt stambyte
Plockar lite varje dag
SKA ju tömma köket
Grovköket
OCH BADRUMMET
det börjar dom med den 1 april
SÅ det andra kan jag ta lite då och då hela MARS
MEN  vill veta  när dom fixar alla kontakter och elen
Så jag vet var jag ska ställa sakerna
Det här är LUSSE herr trebent
JO han är född så .. eller dom som hittade han .. hittade han så
och Just det .. var det 8 år han var nu
HAN var hos min bekanta fru på Gruvvägen nu några dagar
tror han är på väg hemåt nu
OCH se  .. en kelgris är det
och  CH hann  ta ett kort på oss

Här ligger han på Lynx,s lekplats

I köket med bollen han fick av mig

Här är han i en fåtölj .. där syns det   att ett ben är borta
Först var han lite reserverad mot mig .. men sedan var det ok
så go kisse det är
Jag var först till ICA i går.. fy vad det blåste
Mycket promenad blev det i går
Det ser ju ut som en katt  ..

Stoppade alla kattmössen i postkuvert i går
detta är det stora paketet
Så ÅLANDS-PAKETET .. ska bli snart .. då .-
Ska sändas iväg .. lite närmare påsk 
Men vill ha saker klara innan stambytet
FÖR då har jag ju inget köksbord
Eller var ska det stå
Får nog stå i rummet

Innan packningen
Lördagstidningen
TRIST  .. sedan blir det inte några roliga  insläpp .. dörrar utan inkast
Tidningen i en grej utanför dörren  .. postfack i farstun på baksidan
JA ja .. så är det och så får det bli ocke man vill eller inte
I fredags var det fint väder  .. och en spanare utanför till höger
HEJ svejs för nu
VÄNNEN kommer snart
Han väntar på att dom ska komma och mäta hans fönster
STAMBYTET var för några år sedan där .. nu fönsterbyte på g där
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar