onsdag 27 februari 2019

2019-02.27 .. soligt

Men blåser för mycket 
Fick hjälp i dag av vännen 
Han tog emot när jag plockade ner  .. så bra .. slapp hoppa upp och ner
Ryggen och kroppen gillar inte detta
Alla vaser och några skålar fick vara i sovrummet .. där hade jag några vaser som jag använder lite oftare än dom andra
Vädret ok men blåser .. 12 på solsidan nu  och 6 på skuggsidan
Kan nog bli en varm dag i dag .. som i går
Vännen kom i måndags em .. fin bukett fick jag då
Han var till sina Skavsta-vänner på museet  och jag fixade falukorv i ugn 
I tisdags 
Mums med grönsallad till
Eftermiddagsfika med Kardemummakaka  .. bakade när ugnen ändå var på
Så kom han åter med var sin semla
Jag var på Årsmöte  .. 10 minuters promenad
Gott fika   .. tog bara en kaka  .. för hemma väntade vännen och kvällsfika med semla
Fint väder lite före 17.00 då jag promenerade till mötet
Hemvägen drygt   1½ timme senare
DÅ var det kolsvart
SN i går morse  och Hemmets journal 
JA det blir det inte senare  .. får nya dörrar ihop med stambytet
TRIST men bara att gilla läget  .. och vanliga posten i fack ner i farstun på baksidan
JA ja 
Så är det .. nu vila  .. två kartonger har jag packat i dag
Alla muggarna och lite till .. så våffeljärn och lite såna saker i en annan mindre kartong
HEJ svejs för nu .. fika på em med CH här
Vännen gör sitt och ska till Norrköping men kommer åter i morgon
SÅ HJALMARS REVY på fredag
HEJ då från mej och katten Lusse .. herr trebent
Han gosade i mitt knä .. men nu är han hemma i Norrköping
den lilla godingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar