onsdag 6 mars 2019

2019-03-06 .. Hjalmar mm

JA ha .. nu har jag slarvat igen .. eller  
NEJ då .. kroppen och jag har varit osams ..
SÅ har det varit lite utflykter 
Hinner inte med  .. eller orkar inte
Dåligt väder och mycket annat
då orkar inte min kropp som jag vill
I onsdags var det lite egen utflykt här hemma  .. vännen och jag
så pizza  på ett ställe .. för se mat måste man ju ha 
 så blev det FREDAG
HJALMAR och hans revy
bussresa till Brevens Bruk 

10,50 bussen kommer
Skuggorna på marken av flera förväntansfulla personer
VI vet  .. det kommer att bli en toppendag
och i dag skiner solen
Färden gick via Jönåker och Björkviksvägen
Hämtning i Katrineholm ..  Här infarten med dom fina stugorna på ben
PÅ kvällen lyste dom så fint .. på hemvägen  ..
VI stannade på andra sidan stan och hämtade upp dom sista  resenärerna
NU var det bara transportsträcka några mil innan vi var framme
Lisbeth talade om vad som skulle hända och presenterade sig
som vanligt  ..
HON och maken JAN som kamperat ihop på alla resor i många år
Men nu sjunger det på sista versen  .. alla blir ju äldre
I höst kör dom sin sista resa med  Glada resenärer 
OCH efter det som hände 
i slutet av februari 2016 
När sonen hastigt gick bort .. så finns det ingen som kan fortsätta
JO kanske det  .. men inte detsamma utan dom själva
I år och lite på förra året fanns det en till förare som  ryckte in då och då
Firman var  ju redans sonens och ny buss var nyligen köpt 
när det tragiska dödsfallet kom ..  HAN blev knappt 40 år
JA varför frågar man sig  .. det började med en förkylning
DU är så saknad Thomas
Ja en liten parentes 
MEN  man tänker ofta på saker som har hänt
🧡💛🧡💛💚💙💛🧡💚💙💛🧡🧡💛💙💚
JA då ska vi till Hjalmars revy nu då
En vägg från bussen


VI måste ju stanna först  12,47  bussen är parkerad
Lisbeth  går och kollar om vi ska vara uppe eller nere
DET blev uppe
Mat först
12,21 .. trångt var det mellan alla borden
MEN maten toppengod
Förrätt
Gravlax kanapé  med hovmästarsås
HELSTEKT fläskfíle
med calvadossås
varma grönsaker 
pommes de risolé  .. runda små stekta potatisar .. toppengoda 
efterrätt
Apelsin och passíonsfruktsparfaít .. gott 
med varm hallonsås
KAFFE
Efter maten blev det en bra stund att gå runt och kolla lite
Fin lite brukstrakt 

10,45 vi är i foajén och väntar på att få sätta oss
VI satt på balkongen
15,15  .. det är en stund kvar innan det börjar ..  Musik hörde vi
Men lite otur blev det .. byta plats .. nä .. inte bättre och det gick bra
för det var mycket på den v sidan sett från mig
MEN ljuset  och kameran var väl inte helt sams med mig 
ha ha
SNICKARBOA hej fallera 
DÄR höll Hjalmar till denna dag

15,32 nu kom han ut på scenen 
Så nån musik 

Hon hade mycket hyss för sig
Så det bästa av det bästa
Många trevliga låtsnuttar av Lill-Babs 
En fin hyllning till henne  ..  Så bra 
VI är kossor vi 

Så denna tjej med sin docka .. där blev det många förvecklingar
men så roligt 
Kungen och drottningen
Ha ha  .. dom missade han att prata med så blommorna dom kastade han
Var var detta undrade han
Kungens blommor ..  

så sång och dans på slutet 
Detta är bara en liten del av allt
OCH vi hann precis med stadsbussen hem sista biten vi var hemma vid 9-tiden på kvällen
MEN så trevligt det varit
Bussfika på hemvägen

Så gott med Lisbets goda hembakade muffins
OCH det rullade på hemåt i lagom fart
Jan är en duktig förare
Kommer att sakna deras bussturer  
MEN jag åker oftast bara en gång om året  
Måste ju tänka på min ekonomi
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
SÅ blev det  lördag
VI var i Katrineholm  vännen och jag
Först på ett kafé med bara vegansk mat och fika
MEN det var detta vi skulle kolla på
3 små valpar på 4 veckor hos min syster
I vännens knä   .. men då blev det lite färgfel
Så söt i Gittans hand
Fint i en rondell  senare på väg hem
  I en  butik som låg ihop med caféet  köpte jag detta
Marmeladen så toppengod
och fina skedar

Fina tavlor var det på caféet som min systerdotter tagit
PÅ söndagen blev det Vasaloppet  för hela slanten 
Trötta var vi och vännen skulle åter till Norrköping senare innan det blev mörkt
Måndagen sov jag bort det mesta av
på tisdagen kom denna lastbil  förbi köksfönstret och lastade av lite ställningar
där gamla cykelrummet var
det sägs att barackerna ska dit .. dom som jobbarna använder
Full fart på dom .. nu är det en massa  badrum som kastas ..  det blir nya där
1 april är det min tur
JAG gräddade pannkakor i går  .. det blev mjölk över när vännen åkt
HAN är en kaffedrickare som använder mjölk
Mina pannkakor .. finns så det räcker i dag också
MEN NU 
KAFFESUGEN
denna blogg tog lång tid i dag
men oj flera dagar efter var jag ju
HEJ SVEJS 
HEJ då för denna gång .. hoppas vi ses igen nån gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar