tisdag 26 mars 2019

2019-03-26 Tisdag


Blåsigt i dag  
Solen är framme  .. men varför denna blåst
FY attan .. 
I söndags var det valpkoll  var hos min syster med en valpköpare och hennes mamma
Mammans väska var  kul att bita i
Kickan välkomnade oss .. nyklippt var hon
Mycket kel blev det
Undrar vad Kickan  tänker på 
fundersam ser hon ut
Här blev det Kajsa x 2  ..  Blivande mattes ben


Fika med gott Hembakat som var med  från  Nyköping .. + lite annat gott
Sitter fint 

Trött

NY bild kom i dag  .. ute  en stund 
Fina hästar där vi bytte bil
Både dit o hem .. den här är ju så fin  .. den ljusa missade jag .. 
för det var ett träd i vägen där
Så fick jag med  plastad väv och handdukar
NU ska det sys nya haklappar  .. vuxen ..
Tror det blir 14 eller 15 
dessa två sydde jag i söndags
Tussilago .. årets första  .. där vi bytet bilen
 dom andra .. krokus  .. dom gula.. namnet borta  och scilla
DÄR CH bor och där hämtade jag handdukarna
eller hon hämtade och jag fotade blommorna

Så blev det måndag
Böngryta gulasch på g
Till slut var allt hackande klart .. skala potatis
bra att det finns pall att ställa sopkärlet på
 för skala i slasken och flytta  .. nä direkt ner däri
OCH kröka ryggen .. nä inte jag inte  .. för då kommer jag inte upp efter en stund
Till sist  blev det klart .. och åt lite senare när det svalnat lite
MUMS 
Senare när jag var i rummet .. vad är det för liv utanför
JA ha .. dom stora cementrören   där det varit blommor
dom togs bort nu .. kollade .. borta utmed tennisbanan också
TRÅKIGT .. varit fint att ha dom där
Borta där också
Där kör han iväg med ett lass
Molnen är ju så olika  .. alla  med sin form 
Kollade ut genom ögat .. såg två nya lappar
Öppnade och tog in
OK bra .. i kväll  trappmöte  .. vid 19  .. trodde det skulle var i vår trapp
MEN får gå till visningslägenheten
OK det kan jag väl göra då
MEN den andra lappen
REDAN på torsdag ska dom komma och täcka golvet i hallen 'BLÄ ´
TISDAG i dag nu
JA ja .. är väl bara att gilla läget
så jag rensar och plockar .. så vilar
Så där får morgonrockarna hänga
Har ingen vanlig dörr som dom kan hänga på  .. men det går det där också
Där jobbas det .. oj vad det väsnas stundtals 
DEN och skåpen också 
Ska flyttas dit om 3 veckor ungefär .. men först måste dom byta alla kontakterna
och det sitter en där i hörnet .. många saker att flytta på 
CH och jag var till ICA i dag  .. först ut till ARNÖ och 
lämnade en påse med kattmöss
sedan Posten Ica och lämna 5 påsar=brev och paket
som ska hit och dit och även ett till Åland
Så nu är tomatskålen full  .. en stund i alla fall
Lite slut kom hem 
Så plockat ihop saker i badrummet 
En har hamnat där så långe .. vid sänggaveln 
och mattan dammsög jag förut och den får ligga där under renoveringen
Hallmattan ska rullas ihop  och läggas under sängen
Så fullt upp är det
Där är två små backar med garner 
trådbackarna i den garderoben i hallen .. tar jag ut .. så flytta skåpet och ställa åter
tills det är klart  runt vid påsken 
Nu färdigbloggat straxt  Har att läsa i dag och kryssa
FICK en kort  prenumeration av Karin på Hemmets veckotidning
HEJ svejs go vänner

Hej å hå  .. det ska nog gå 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar