fredag 22 mars 2019

2019-02-22 .. bebis ... men en hel del annat

HEJSAN .. jag är gammelmormor nu 
Till en liten kille
Visar en bild som inte är den bästa
2019-03-20 en tung klump  på 4498 gram 
Charlie  ska han kallas för
👦👦👦👦👦👦👦👦👦
PÅ dan onsdag  var jag och provade ut nya GLASÖGON
Småjobbigt men det blir nog bra
och så ett litet barn  som kom till världen senare på kvällskvisten
17,47 kom han
Då var jag nyss hemkommen

HADE tagit mig tid att besöka min fd granne
Jag ringde först
HON sa att jag inte har nåt bröd  .. konstigt .. hon hade alltid nåt
JAG sa .. jag köper med mig nåt
OCH semlor är ju gott .. nån gång då och då
 Innan det  gick jag förbi Storhuskvarn 
tog den vägen istället för Storgatan
och full fart på forsarna

Laxtrappan är där .. men tog bara bild på skylten 
Så lite senare  från fönstret hos fd grannen 
MIN bakgård var det för några år sedan 

16,09   fortfarande kvar  och tar kort på det fina vädret som var då och hustaken
16,34 ... nu kom jag från bussen  .. tunnelbanan från det hållet
NU var jag asatrött och yr i huvudet
Fick ett yrselanfall när jag skulle gå på bussen
FY attan så otrevligt ..
Har inte haft det på ganska så länge 
KAN bero på allt ögonprovande det tog en bra stund och noga var hon
Så allt provande med glasögonen av och på  
av och på  .. och det är nåt konstigt med nya hörapparaterna
det är ett tjutande när jag tar av och på
Ska åter  .. men tror jag får ringa och komma tidigare
Tänkte försöka stå ut  .. men få se 
Jag har ju problem med kristallsjukan och även tinnitus
Så det kan ha påverkat  det hela när det blev många av och på och detta 
konstiga ljud varje gång  bara på höger men det är otrevligt som det är
NU var jag utan apparaterna i går  .. inte tagit på dom än i dag
men så har jag virkat lite annat några dagar  .. lite hårdvirkat garn 
Det kan också spela roll 
I dag känns det bra men inte i går
Gjort mina nackövningar
Så hoppas på bättring
Vet att det kommer och går ibland
DET närmar sig
om en vecka börjar dom i badrummet
Bild från broschyren  .. på mitt nya kök
JA vill ha mitt gröna   men det får jag inte
MEN det blir nog bra ändå
i slutet av MAJ ska allt vara klart
Ska bli skönt att slippa badkaret
.........................................................................................................................
TORSDAG

I går var jag lite sur på denna bilen
STÅ så där i nästan 4 timmar och blockera utfarten .. ok man kunde gå på 
gräsmattan .. men tycker inte man gör så
han hade kunnat koppla ifrån  .. när han var där så länge
DÄR är grannarnas nya badrum

Mycket skräp blir det också
och fint städat var det i går kväll .. när allt var borta
Klockan 10 gick barnen förbi .. till lekparken kanske
FREDAG 

SOL och fint i dag
..................................................................................................................
DAGENS CITAT
Omtanken är den bästa av alla tankar
.......................................................................................................................


.....................................................................................................................

HEJ svejs för i dag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar