tisdag 19 mars 2019

2019-03-19 Tisdag .. valpar mm

HEJSAN 
I går var vi till Katrineholm
Jag fick följa med en av valpköparna
Det var Christinas dotter .. så hon mamma CH och jag for iväg
vädret .. var väl så där .. MEST regn
Men vi satt ju i bilen .. men ändå trist att åka i regnet
På morgonen eller mera förmiddagen vid 11-tiden  
DÅ var alla grannars badrum utkastade
Och på linbanan satt en ekorre 
Men avståndet var väl lite så där
Så var vi framme hos dottern och där bytte vi bil
Hästar finns det där
Framme efter ett tag ..  13,03  
3 ystra små valpar  for runt och  en person låg på magen för att försöka fota
MEN oj oj  .. inte jag  .. då hade jag nog legat kvar där än 
ner går bra men upp   det är värre
DEN i mitten är KAJSA  .. som ska hit  till trakten ..
ska bo en bit utanför stan  Eskilstunavägen ut  .. så vi fick åka en omväg
 en kisse som kompis ska hon få  .. och hästarna så småningom
Mamma KICKAN tuggade på ett ben .. men kollen hade hon  .. det såg man
och Ludde och Tindra busade lite 
Kajsa  den lite melerade och syskonen och mamma Kickan for runt
Kickan plockade ut maten på golvet  .. så gör hon alltid
En av valparna dricker vatten och smakar av torrfodret gör dom redan ..  
Solen sken in en stund  .. så skönt tyckte dom
Så var alla där  .. och solen den försvann
Kickan satt fint i soffan
NU var dom trötta .. vi fikade  .. med delvis medhavt bröd
SOM CH hade bakat
Så efter en stund tog vi och kelade med dom och fotade lite .. mamma tuggar ben och en av valparna vill vara med
Sitter fint en stund
OCH vilar
Så hemfärd .. en blå häst i Katrineholm  ..   14,55
FIN ny staty vid utfarten mot Nyköping
men det regnade och så blev det baksidan
framsidan i regnet på väg dit
det kortet blev inte bra
 ta kort .. det rör sig
inte lätt
liksom fota svarta valpar som inte är still
16,35 hemma .. post  ..  
JA ha vad
LOTTER och från hyresvärlden
DET brevet var bra .. vi skulle  ju få rabatt vid stambytet
men det blev mer än jag trodde
BARA att tacka och ta emot
Lotterna .. ingen vinst denna gången
OCH mycket liv och rörelser kommer det att bli
och för att inte prata om allt som ska flyttas här hemma
UNDRAR vem som bor där
borta vid det mindre sophuset till vänster i skogskanten där
BOTT här över 5 år och första gången jag ser det 
Undrar om dom tagit ner några trän där
 BRA FRÅGA
VET EJ
I går var det vilodag  ..  nej jo  efter hemkomsten
för jag sov bort resten av den dagen 
I dag handlarrunda med CH 
och fika med köpta muffins hör efteråt 
Så följde jag med ut och hämtade in p-kortet
 men skratt blev det
jag bara ville åt vänster .. till den bilen
men borde veta att hon stod till höger  .. jag var ju ut med kortet
HA ha
Kastade en kartong med plast och en med papper
Så fortsätta att plocka när andan faller på
1 april är det min tur
 Så jag har lite tid på mig
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar