söndag 17 mars 2019

2019-03-17 REGNAR

REGN och rusk   
Ja detta var morgonens första bild 
 Gårdagens  bilder råkade jag ta bort av misstag
ingen större skada skedd
VI  ska ju ha stambyte här
OCH bilen som levererar  toan som vi ska ha
 var utanför i fredags
Det var också en av bilderna som försvann
Letade .. hittade på nätet företaget  .. men ingen bilbild
Det ska bli en typ mulltoa
I går höll jag på att rensa och flytta ur det höga skåpet en fristående garderob
Den i hallen  .. där har jag toapapper  .. servetter 
engångsnäsdukar i små avlånga kartonger
Köper ju 10 åt gången så det alltid finns
Toapapper finns i en annan garderob  .. så flyttar jag över några till detta
så det är nära 
Så ska alla garner och lakan flyttas 
Men tar lite i taget
SÅ rensade jag i en annan garderob i sovrummet
Kastade en massa  Tunn frigolit och skumplast
OCH så alla pappersrullar julpapper mm 
 som åkt sunt hit o dit
HA ha 
HADE en smal blompåse hög .. den passade bra .. och så står den stadigare där i backen
med en livrem runt både backkanten och påsen 

Lite fiffiga måste man vara
Så den andra backen .. där är galgarna snyggt  ihopsatta med snöre
för innan .. då for dom runt .. reserv
Måste ju hitta på lite  så det blir ordning o reda .. retat mig på detta länge nog nu

Så monterade jag detta fotstöd på min skrivbordsstol
DET hade jag på en annan stol .. trodde inte det passade 
men den där skyddskåpan i flera delar .. kan ju hänga lite löst
TOPPEN blev det ju
Fick nya  i tisdags
så på onsdagsmorgonen 
NEJ sa jag då
inget ljud i den vänstra
kollade bytet batteriet .. nu fungerade det
JA ha .. samma sak hände i torsdag
MEN vad är detta för knas
Jag har ju öppnat luckan .. öppnade lite mera på kvällen
OCH se  i fredags fungerade det  .. och  i lördags
INTE tagit på dom än  .. men snart ska jag göra det
NY teknik ..  hör bättre .. behöver inte texta på tv
JO gör det ändå ibland  .. för  i vissa program med många personer så
pratar folket så olika högt
DÅ är texten bra att ha på
Tog nytt i morse  .. sankt Paulan har börjat blomma .. den andra också
I går em fick jag en skata på kort .. men duvan den flög
OCH äntligen  så fick jag  bort slingorna från balkongräcket
Solen sken en stund  .. men så försvann den
Tog in allt och lindade upp dom inne
SEDAN kom solen fram en stund .. när jag satt och fikade och värmde mig efteråt 
MEN julen varar ju till påska sägs det
Så får det vara
HEJ DÅ för i dag 
I köket är det kartonger och påsar med skräp
Ska i mer i en del .. andra är fulla
Men se .. tänker inte gå ut i regnet .. måste gå två gånger också
DET tar jag en annan dag
HEJ SVEJS
Får göra rent när allt är klart
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar