söndag 31 mars 2019

2019-03-31 Snöat i dag

JA jo .. det snöade rejält förut
Höll på en bra stund och det blev vitt på marken 
men försvann nästan lika fort när solen kom
SNÖAT i dag
Det blev lite vitt en stund  .. innan solen  tog bort det 
Tomt där
och där också
I morgon kommer dom .. då börjar dom riva allt där
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Men lite fredag först
SÅG bilen på framsidan .. bra tänkte jag .. då väntar jag en stund
för sedan ska jag hämta mina nya glasögon
Tittar ut  efter en kort stund .. BORTA var bilen
I fredags kom toan  .. Så kollar baksidan .. där var han
TRE hinkar gånger tre och den lite tunga spånhinken i den ena
6 våningar så han fick åka upp och ner några gånger
TREVLIG var han  .. han bar in allt i grovköket där min tillfälliga toa ska vara 
i TRE veckor
Träpellets  .. luktar lite gott nu .. men sedan .. fylla på lite varje gång jag varit där 
så vatten om det blir lukt .. då är det för torrt
eller mera spån om det ser för blött ut
Så var jag på stan  .. Fredags 
Klippning först
Så ner till väster och hämtade glasögonen
tygaffären .. stäng
så Clas Ohlsons och köpte en ny  .. en till  plingplong som är i köket
FÖR med plastade dörrar kan det vara svårt att höra
tänkt länge på en till som kan vara vid balkongdörren
FÅ se om jag flyttar den eller den i rummet kan kanske vara kvar där den är
DET får jag testa mig fram till
DET blev vår på balkongen också i fredags
Och den blommar borta vid infarten till innergården
Bra pris på tulpaner .. köpte 5 buketter
en har jag kvar själv
I lördags blev det Katrineholm och valpkoll
SÅ gosiga så är dom nu
om en vecka ska dom till sina  nya hem
Lilla KAJSA .. gömde sig i sin nya bädd som nya matte hade med sig
oj vad hon gosade id en
Vem var nu detta som sitter fint
Kajsa kanske
Undrar vad Kickan kollade på .. Matte kanske
HELA familjen  nu åkte vi hemåt
en bukett tulpaner var kvar hos min syster
Framme  nej .. en bit kvar  .. bilbyte
och där är  en blivande kompis till KAJSA ..  där blev en tulpanbukett kvar
Hemma nästan  .. ska upp för trappen sista biten
CH släppte av mig utanför och hon fick också en tulpanbukett
Oj vad kablar och dosor av olika slag i trappen
NI som är med på det jag skriver
NI saknar väl bukett nummer 5
JO den lämnade jag i fredags hos mina vänner Karin o Lasse
efter att jag handlat  en massa på Clas Ohlsons och var på väg mot hemmet
Där handlade jag  min
plingplong och en massa 
kontakter
allt ska ju bytas här hemma så det blir jordat överallt
Utanför ett par portar bort i fredags
NYA saker kommer .. annat kastas
Söndag igen  .. ganska så fullt i containern 
jag har kastat en hel del  ..  SKÖNT att rensa samtidigt som det renoveras
 inte min ide .. bara att gilla läget
NYA stammar
Nytt badrum
Nytt kök
Nytt grovkök
alla kontakter och ledningar ska bli nya
Inte så bra .. årets första mås på taket .. och den flög just som jag tog kortet
då blev det som det blev
Det blev två med denna färg så tre andra färger
Väntar där ett tag
NYA glasögon

MYCKET gående blev det då
Satt still när jag klippte mig och när jag fikade hos Karin 
och  lite kolla på Clas Ohlsons då blev det mindre steg just då
HEJ SVEJS för i dag
HA det så bra alla goa vänner 
Tänk på mig i röran
HÅLL  alla 👍👍👍👍👍 att allt går bra
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar