onsdag 13 mars 2019

2019-03-13 REGN i dag

HEJSAN .. fy attan vad det regnat 
Måndag  börjar veckan
SN kommer troget
Skulle se Mord och inga visor.. såg det i 25 minuter
så stopp .. så när det var 5 minuter kvar
då såg det ut så här
Så nästa program  ..  då kom kanalen åter 
ALLA andra fungerade
Då var det så dag ..  skulle inte så nåt där då 
Jag bytte gardin i sovrummet .. bättre än julgardinen men inte  helt bra
gillar inte när det lyser igenom 
MEN får duga tills vidare
Vädret var soligt  och minus 2 
Sedan slöade jag och virkade
TISDAG
Kallt minus 5 och sol och blåste
OCH jag skulle gå till Lasarettet
Lång gång  ..  1   .. knappa in och anmäla mig
Sväng  .. lång gång  2  .. Sväng igen lång gång 3
1 hiss eller 2 trappen  .. tog trappen upp en våning
Framme .. nä en lång gång till
Så framme 

I väntrummet  .. efter 5 minuter kom en trevlig audionom
Först ut en kort bit i gången jag kom
Så kollade vilken apparat jag skulle ha .. BILD 2 den blev det
Så programmerade hon
men först
Hörselkontroll  .. så hon visste hur det skulle vara
en aning sämre på några toner
PÅ väg till lasarettet .. snart framme där
PÅ väg hem  .. Waldorfskolan  .. där har två av mina barnbarn gott
Men många år sedan nu   en av dom fyllde 30 för en knapp månad sedan och 
ska bli pappa när som
Skolan ligger nära  lasarettet 
Fåfängan ett sommarkafé   .. ligger en bit från skolan 
hade kunnat vänt på mig och tagit kortet därifrån 
men tog det lite innan
12,13  på väg över bron igen nu på hemvägen
EN and taget från bron 
JA den vände på sig .. sedan flög den .. nästan hemma nu

en till kråka som flög upp i ett träd
Mitt emot badet nästan  .. tog en liten extra sväng
12,40  .. hemma  några portar från min  .. stambygget fortgår
13,38  .. vilat lite och ätit lite mat  .. skramlade utanför
kastat saker efter byte av container 
DET kastas mycket om dagarna 
15,10 nu kom det en massa moln  
förut var det soligt .. hade tur med vädret
FÖR i dag vräker regnet ner
Vaknade denna onsdag av att regnet slog på fönstret
MEN  lampan skuggar  i fönstret .. hade ingen lust att göra om
OCH så har det kommit  baracker på sidan av parkeringen .. där cykelhuset 
var förut
Jag ser det ju lite snett  så jag gick ut för att ta ett bättre kort
MEN fy så kallt och regnade gjorde det   .. så fort in igen

Avslutar med dagens första kort
 det kom upp när jag startade upp datorn 5 över 8 i morse
HA en bra dag denna regniga onsdag
Hundleksaker i dag    dom måste ju få nåt att leka med

En smitare 
HEJ då från en trötter  .. gillar inte detta väder
och promenaden i går  .. känns i kroppen
2 gånger 35 minuter .. lite mera hem
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar