söndag 3 januari 2016

DAG 3 detta år

SÖNDAG
Stora flingor var det denna morgon ..
 
JAG sov länge .. vaknade  vid 10-tiden .. då snöade det .. och det var bamsestora flingor
då var det 4,9 minusgrader ..
Men blä blev det efter en stund
jag skulle ta fram lilla minidammsugaren .. den har varit knasig med knappen
DÅ bröt jag tumnageln  .. så nu åker den ut .. så ska jag införskaffa en ny
DENNA som jag har är tio år minst ..
DÅLIG bild på den onda tummen
Skulle dammsuga upp lite blad från min Ormbunke .. som har en liten barrperiod nu ..
 det är dags att vattna alla mina blommor..
Ormbunken och dammsugaren
Den ska ut men en ny måste jag ha
FÖR jag är inte sams med den stora dammsugaren .. den använder städtjejen
JAG tar fram den bara i nödfall ..  För min fibromyalgi-kropp
klarar inte av att dammsuga ..
Men en liten är bra att ha
HAR nött ut några stycken under åren ..
olika modeller varje gång det blev en ny ..
FÅ se vad det blir nu ..
HA EN BRA DAG i snövädret ..
eller solen
HÄR är den framme lite .. nu
HEJ SVEJS ..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar