lördag 16 januari 2016

Lördag 16 jan ......

Fortfarande håller KYLAN sitt grepp över NYKÖPING
13 minus i morse ..
MEN solen gör sitt   8 grader några timmar senare
JULEN är utdansad
MEN granen står kvar än .. men den har inte varit tänd dom sista dagarna
HÄR hemma ..
Finns det lite jul kvar av denna amaryllis
OCH denna som kommer på snedden .. den växer
Så den kanske slår ut ..
OCH på "lurventussen" kommer det knoppar på "löpande" band kan man väl säga
KOMMER två tre nya varje dag
OCH denna är fin än
DEN fick jag i 70-årspresent den 24 oktober då mitt kalas var ..
dagen efter födelsedagen
Kollar ut lite då och då ..
Ett flygplan far förbi .. denna morgon .. 11,25 ..
Månen sena fredagskvällen 22,20
GOD NATT .. nej inte nu ..
klockan är bara 14,01 denna lördag ... kollar lite skidor och annat
Just nu  ett veterinärprogram på tv 4-faktakanalen
OCH nyss tagit en fika
Pratat med lite vänner  i telefon
 ringt tre olika samtal
det fjärde .. där blev det inget svar ..
FÅR ta telefonen  till hjälp när kylan håller sitt grepp
så jag har svårt att vara ute
FIBRON;s fel
 
Stickar och virkar lite om vartannat om dagarna
Senaste arbetet .. dessa är på väg till TULLINGE
 
HEJ SVEJS
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej Margareta !
    De är framme,
    Nicole blev så glad som jag trodde,
    Lika glad som jag blev, när de kom ett litet paket
    på posten.

    Kram Mi

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÅ bra att dom är framme och att hon blev glad..

      Radera