onsdag 13 januari 2016

Knut

I dag ska julen dansas ut
Min jul dansades ut i helgen
DEN lilla som var här hemma .. för i går var städtjejen här ..
och JULGRAN  det var länge sedan jag hade hemma ..
Än står granen kvar utanför.. detta togs i går kväll ..
 i dag snöar det .. minus 6.4 grader och blåser  som attans..
I går var det fint väder  en stor del av dagen .. denna satt i en av björkarna
I dag inta samma fina väder .. DET är mulet
DEN växer snett
Den kommer fint .. det är nummer två av stänglar på två olika amaryllisar
DEN fick stå i en vas .. den blev så lång .. alla knopparna slår ut ..
tveksamt om den sista kommer
 
DENNA buketten kom med bud den 5 jan, och den har jag tagit bort två kvistar ur..
dom övriga är fina
 
I går hade jag städtjejen här..
DÄR går hon till sin bil ... efter 1½ timmes jobb ..
NU är jag på gång med PÅSK-sändningen av kattmössen
15 är klara ..
MEN så har jag tofflor på g också ..
en beställning och så ska jag ha ett par till mig själv ..
HEJ SVEJS
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar