fredag 25 augusti 2017

FREDAG 25 augusti

Pensionsdags
Eller inte .. jo en del får sin peng i dag andra redan i går
I går gick jag ut en kort sväng 
och hamnade vid den inre snackbänken 

 tittade bort mot HSB-husen  till vänster så som jag satt just då
Hade även ett av husen bakom ryggen
Härliga moln
Men oj vad fort molnen rör sig sa jag
MEN det var ju rök från den stora SKORSTENEN 
som var där borta en bit bort mot Coop-hållet  .. mitt för OK-Q8
MEN vad då .. där brukar dom inte elda
Var väl nåt test kanske
DÅ var det skönt en stund där i går em
I DAG har det regnat nästan hela dagen
JAG somnade en stund  .. och vaknade till solens sken
Jo det finns några fjärilar än vid min fjärils-dunge som jag kallar det för
Så fint det har börjar fröa av sig bland tistlarna
En citronfjäril såg jag eller är det nån annan sort
Det blev lite fel första ggn när jag skulle ringa in fjärilen
Men där är den .. utan zoom skulle jag inte kunna visa den alls
   DÄR är den en gång till  Men den  vecklade ut sig lite men det ser man inte  i ringen
Här är det baksidan av fjärilen
 
Den bilden blev ju inte så bra
NU har jag börjat virka julgrisar och julmöss 
Men detta garn är en aning i grövsta laget .. men kan ju vara bra för katter som är
lite våldsamma när dom leker SÅ har jag virkat några med vita ränder
men det har inte blivit  nåt kort på dom än 
HEJ SVEJS för i dag
HA en bra helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar