fredag 11 augusti 2017

Oj då redan fredag

OJ vad tog den här veckan vägen
JA det kan man undra
REGN o rusk har gjort att jag inte varit ute så mycket
SÅ tisdagens ICA-tur den blev av men oj så jobbig i värmen
OCH handlade alldeles för mycket
NEJ då .. storhandlade en dels om var slut
Knäckebröd och annat bröd en hel kasse vid sidan om varuvagnen 
som blev alldeles för tung 
 Fullt blev det
Gick den vanliga vägen  och blåste en hel del gjorde det
Sista bilen  som åkte senare
DET har varit slamsugning av stora mått i två dagar
5 olika bilar har det varit på innergården
FULL fart har det varit några dagar
SÅ blev det ONSDAG och min rygg var var lite bättre en i går
FÖR då blev den helt  väck efter  handlat .. JAG ska ju inte bära en massa saker
SÅ  jag var nedslagen .. men bakade ändå en sockerkaka som skulle vara en present
TILL LASSE i går torsdag
Kakan var borta just nu
MEN SN den kommer troget  med sina olika stilar
Så blev det UTFÄRD med bästa CH på em
TILL ÄNGBY café och gårdsbutik och butik  med massor av tovat av olika slag
DET blev 4½ timme innan vi var hemma
Kan man väl inte missa
Detta ställe ligger mellan Nyköping och Katrineholm  I Björkvik
Nä den bilden är i mobilen 
DÄR inne fikade vi och ett delvis tovat lamm mötte oss vid ingången
Var inne först på deras loppis
Detta är bara ett av alla borden
TOVAT
Tovat
Mycket större butik än vad vi kunde tro
SÅ fina tovade tavlor
SÖTA katter som också är tovade
 JAG var på toa innan vi gick ock kollade utanför på all djuren
FIN hylla där inne .. med tovade saker och burkar
Så kollade vi in ALPACKORNA  .. sååååååååå sööööta dom är
DEN där lade sig i en sandhög och badade där  ..
 
Bara Prydnad
 
GRISARNA var det slöaste jag sett  .. men söta ändå .. Lasse låg med trynet nedbökat i marken så den såg man inte mycket av  .. nästan svarbrun inne i  eget liten solskydd
Så den visar jag inte
NÅGRA såg vi
DOM var vid ett hus en bit bort   hörde kanske inte till denna gården
Vaktlar är bland det ystraste som finns vad gäller hönsfåglar
Men söta och små är dom .. svårt att få dom på kort
Ett ägg låg i buren  .. som jag tyckte var lite liten ock smal .. men det skulle väl vara så
CH såg detta som  inte jag såg .. kröp på vägen
 
Två slöa kaniner såg vi  .. var nog värmens fel att djuren var lite slöa
Ja ha vad var det vi ville åka om  .. och om kom vi
 Så efter en stund var vi hemma .. vid NYKÖPINGS HUS är vi nu
Ska kolla på
Näckrosorna i dammen
 Vitkindade gäss och röda näckrosor
 
Vita näckrosor
och en ROSA
Men vad är detta för fågel unge men är det  mamman den andra 
Dessa såg vi också
 Men vad är det .. mindre än en sothöna
eller finns det nån mindre variant av dom
Vi parkerade vid Tovastugan och mitt emot är det kaniner som är vilda som far runt där 
Och dom har tydligen sina bon i slänten där  .. 3 kaniner såg vi
DOM andra två .. undra om det är blandning Hare Kanin 
Det rymde ju en del kaniner när ROSVALLA .. taket rasade för några år sedan då det var stor kaninutställning där den  då snörika vinter som var då
 
Lite mer har-lik är denna
NYKÖPINGS Hus med dammen och lite vass där i kanten
Så blev det en sväng till ICA innan jag var hemma
 
Lite broschyrer vi tog
JAG handlade lite som jag glömde dagen innan .. + lite till
DÅ var jag hemma  .. efter en toppendag med utfärd med bästa CH
Så så mycket  mer än jag trodde  .. i butiken fanns tovat stickat garner och 
även porslin av Lena Linderholm
Men det är ju inte så billigt så det passar inte min plånbok
 DET började regna när vi var inne på ICA  och jag gick ifrån där bussen stannar
Så jag fick lite stänk på mig .. men det var allt
MEN vilken dag det blev
DJUR av olika slag  .. fika med hembakat från deras egen butik 
Kläder porslin  tovade djur och vantar av olika slag 
Och så mycket mera
Den är ju fin  .. tovade västen
HEJ SVEJS från en toppen nöjd person och en toppendag i ONSDAGS
 
 
VAR på stan i går  .. Tuffis är på g med ny förare
Fredag  .. min andra fina pelargon är på g nu
 HEJ svejs från dagens långa blogg
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar