torsdag 24 augusti 2017

Torsdag i sol

I går blev det en kort skogspromenad
DET finns ju lite småskogar i området  .. och  går jag ut på framsidan
ÄR det bara att gå några meter åt vänster
OCH när jag gått upp för en liten stig där så vände jag mig om
DETTA är mitt hus .. men min port syns inte
 
Så knallar jag upp där

Ljungen blommar nu
 
Både ljung och rönn blommar
 
MÅNGA bergklackar finns i denna lilla skog
MEN SÅNT HÄR GILLAR JAG INTE ATT SE
 
ÄVEN i denna lilla skog han det bli höga fall om man inte ser sig för
 SÅ finns det många stenar i en stenslänt kan man väl kalla det för 
MEN se där kom jag inte ner
 Hittade en stig vid sidan om och där hade nån lagt sina kortbyxor
 Så kom jag ner på gångvägen .. samma som jag går till o från Ica
DÄR var det nån som hade matpaus
Så går jag fram till den inre snackbänken  
DÅ satt en ensam dam som jag pratade med en stund innan jag gick hem 
DET vara dagens korta promenad 
30 minuter upp och ner och runt i den lilla skogsdungen
så en kvar vid bänken
 Så kom jag hem .. efter en stund kom posten  .. den hade jag gått om när jag gick hem
Men se adressen den har jag gömt för er 
HITTADE smilisar  och hjärtan att dölja det med
TREVLIGARE än bara lite sudd 
Senare när jag tittade ut så var det en skata nere på marken
 Så blev det natt och så morgon med sol i dag
HEJ SVEJS för i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar