tisdag 29 augusti 2017

JA ha

Lite trögt har det varit nu .. några dagar
DET beror på lite klantighet av mig
JUST det  .. jag skadade mitt finger
 
EN spiralskärare var  det som blev att jag inte kunnat ta med  handen ordentligt
AJ AJ om jag kom emot  .. och vad det blödde först 
MEN nu är det bra  .. nästan .. oj vad det har läkt fort
MEN det är pek-fingers-valsen i dag  också
I söndags åkte CH och jag till minneslunden
Jag till min Kära sambo som fick en blombukett
11 år är det om 14 dagar sedan han lämnade mig
och CH satte blommor på en grav i ett annat hörn av kyrkogården
Fint och rofyllt där
Svampar växer det  lite här o där
 OCH fina vita buskar här och där  .. Hortensia
Så gick vi en sväng och CH kollade in ett par gravar i en annan del
sedan gick vi mot bilen 
 EN slänt där som jag sprang upp på  .. då ser man vägen mot Katrineholm
 
I går var jag till stan
JAG var först till Karin med lite tidningar  .. och kollade in lite i en av hennes medan hon fixade fika  ... Då fotade jag denna lilla söta historia 
SEDAN gick jag och klippte mig
SEDAN in till min dotter en kort stund på hennes jobb 
SÅ ringde jag fd grannen  .. inget svar
MEN går ändå bort till hennes hus som ligger runt hörnet
innan jag ska gå mot bussen
DÅ stannar en röd bil och en bekant kliver ur  
DÄR är min granne  .. dom hade varit i skogen en stund
SÅ jag följer med grannen upp
JA  är man 90 år snart så går det lite sakta upp för trappen
VI pratar en stund innan jag går mot bussen
HA ha .. snett kort .. men det har jag tagit så med flit
MEN sedan gick jag hem i alla fall
FÖR inte åkt buss på hela sommaren  .. så glömt att det var nu alla skolungdomar åkte hem
TRE var klockan så det blev två promenader i går
 totalt blev det 1 timme och 12 minuters gång 
men jag var borta längre .. fika ..  klippning  .. snack  och fotade lite på hemvägen
NEJ det blev ingenting
 JO det blev det ju  .. kissen som gick över gatan och in vid en villa
 OCH dessa duvor på ett tak utanför dotterns jobb
 OCH denna DUVA som är nedanför balkongen
och kollade in nåt just som jag tryckte av
 
 JA ska testa sedan hur det går att virka
det har inte gått bra med mitt skadade finger
 TISDAG i dag
då blir det ICA-promenaden senare
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar