lördag 9 december 2017

2017-12-09 .. L Ö R D A G

Tiden den går  ..
Regn o rusk har det varit några dagar .. och blåst
Snö en dag det försvann lika fort som det kom
Men solen .. ja jo den visar sig korta stunder
I går var jag en kort sväng på stan
Hälsade på Karin o Lasse
I torsdags var CH och jag till Katthemmet här i stan och lämnade 
Kattmössen till dom
En katt såg vi dom andra hade sovstund
SEDAN en sväng till Lidl
I går var jag på stan   ..  Månen hade inte lagt sig  när jag gick upp
Då var vädret skapligt  .. några timmar
13, 25  på väg hem efter min korta stadstur
Julkrubban utanför kyrkan vid torget
MEN det blev sudigt
Så kom jag hem .. satte på datorn
Kollade in läget där .. vilade lite  .. sedan blev det mat
SEDAN blev det lite tv ..  slöande mm som jag pysslar med om dagarna
och en del datapyssel 
Almanackor som ska bli klara
När jag kollade Facebook
SÅ hade åter ett julpaket kommit fram
NU saknas två .. som som borde vara framme  .. men till Åland tar det lite längre tid
L Ö R D A G
SOV  länge
Frukost
så löste jag mina kryss
NU är klockan snart tolv denna lördag
Krysset är löst
HEJ svejs för i dag

HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar