tisdag 19 december 2017

2017-12-19 .. Trist väder

Trist på flera sätt ..
Var ju och åt JULBORD med vännen i söndags
TAPPADE en plomb då .. trist
MEN så god knäcken  var  .. men   men .. 
JA ja så kan det gå
Fint utanför
God mat
Mera god mat  .. men som alltid .. lite för mycket blir det av det goda
Ja så den dumma knäcken .. det fick räcka med den första
FÖR i dag ska tandis  sätta dit en ny plomb
Fin klocka som gick fel 
OCH fina elefanter på ett skåp
JAG bakade en VÖRTLIMPA   i en plåt i går em
MUMS så gott det var till kvällskaffet och frukosten i morse
med smör och ost på
Av en plåt blev det 4 lite tunnare limpor.. 
BARA att dela på mitten  .. eller smala skivor ..
Jag delade den mera som en rågkaka 
I går morse åkte vännen åter till NORRKÖPING och läkarbesök med inläggning
HANS mage krånglar lite   efter operationen
Men på utsidan har det läkt fint .. men innanför är det ont
JA JA  .. men pigg är han 
Letade lite  bilder till en almanacka  .. hittade denna från en butiksvägg på stan 
sedan flera år sedan  2014-12-05
2010-02-21  .. då bodde vi vägg i vägg
Det kom en hel del snö denna vinter
SEDAN flyttade hon tvärs över gården
OCH ett par år senare flyttade jag hit till ORTVÄGEN
VI ses lite då och då
och  på Lördag dagen före JULAFTON  fyller denna glada dam 90  år
Men hon är inte lika pigg och glad i dag
Det är ju 7½ år sedan denna glada bild togs
2010-12-21    Var hon ute på sin balkong och vinkade till mig 
då skottade vi snö på våra balkonger

Det var en hel del snö både i början och slutet av den vintern
FÅ SE HUR DET BLIR I ÅR

SÅ här såg jag hennes balkong när hon flyttat tvärs över gården
Från mitt sovrum  .. innan jag flyttade till mitt nya område
Det tar 20 minuter att gå nu .. förut bara över gården 

DET är både för och nackdelar att flytta ibland
MEN för mig blev det 2000:- billigare hyra 
och hon fick också lite billigare hyra och en  trapp mindre att gå 
Så  då får man göra  lite flytt för att få det bättre
Men trist att jag inte kan gå lika fort till mina vänner på stan
DET blir inte lika ofta nu .. Så får det bli ibland

Här står Kurre  .. mötte ofta Husse på den tiden  .. och där var grannens dör då .. bredvid vår
Tiderna förändras  .. ingen husse och inga katter nu
Jag virkar mina kattmöss och skänker  .. så gör jag några med reflex i som man kan hänga på en väska eller på en jacka om man vill
Ingen kattmynta i reflexkatterna
HEJ svejs för i dag

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
ALLA mina bloggvänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar