söndag 17 december 2017

2017-12-17 .. 3 advent

Tredje advent .. nu vi tredje ljuset har tänt
Då är det tre ljus nu
TREVLIG 
S Ö N D A G
Vännen kom i går  .. fick fin julblomma
I dag ska vi äta Julbord
Fint väder i dag
Men i går var det trist .. då var jag uppe på våning 4 
på MARIEBERGSGÅRDENS äldreboende och hälsade på
Fin Julgran i foajen
Tog lite kort med mobilen och fixade ett collage  ..
HAN bor fint där 
DEN sista bilden är en  amaryllis som 
Emmelie fick på sin födelsedag dagen innan
DÅ jag hälsade på mitt barnbarn i deras NYA RADHUS
DÅ fick jag med en hylla hem
SÅ bra blev det
I stället för denna som var lite ostadig .. men den har varit bättre än inget allas
Den var min väns innan jag fick den .. när han fick dusch för ett par år sedan
innan då fick duscha i källaren
Så fixade jag en JANSONS Frestelse  i går som vi åt
NU ska det bli frukost här
Vännen tryckte på knappen till bryggaren som jag hade fixat
VI sover länge men han sov längst i dag
SENARE ska det bli julbord
Så nu ska vi ta det lugnt denna söndagsförmiddag
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar