torsdag 28 december 2017

2017-12-28 Ingen bra dag

Men ändå en dag som alla andra
DET blir ingen födelsedag i år heller
INTE dom sista 11 åren 



SISTA gemensamma födelsedagsfesten 
MIN sambo fyllde då 70  år och jag 60
men knappt två månader emellan
SÅ VI FIRADE 130 år
MED IDA OCH FRIDA .. två tjejer som spexade om vårat liv och leverne
Jag hade fått skriva ner allt jag kom på om oss
OCH jag sydde ju mycket då .. så  dom hade på sig tror det var 10 olika par
BYXOR som dom plockade av och spexade om det 
DET var en DYR men toppentrevlig fest
MEN tråkigt nog blev det den sista 
HAN fick inte fylla 71 år
TIDEN läker inte alla såren
MEN dom bleknar
IDAG är det  så trist så trist  .. MEN MEST vad gäller vädret
Men så många minnen som ploppar upp en sån här dag

SNART kommer en bekant och vi ska prata lite
HON har en bekant som gått bort nyligen och  dödsannonsen var i tidningen i dag
ATT läsa en dödsannons är jobbigt
MEN jag kände inte henne men känner ändå en sorg  .. för min bekants skull
JA ja .. alla vi tre är eller var  födda 1945 
 alltså 72 år i år
för tidigt
SÅ ALLA VÄNNER
VAR RÄDDA OM VARANDRA

SISTA sommaren .. sista kortet .. midsommar 2006
OCH mina kissar som jag tog bort för drygt 6 år sedan
Tjejen en arbetare i butiken som gick bort alldeles för ung .. bara 50 år blev hon
SÅ en knähund och min MIRRE skulle vara med .. HUNDEN ett besök
HEJ DÅ FÖR IDAG


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar