söndag 31 december 2017

NYTT år snart

Ja det går fort .. dom sista timmarna
2017 ut och 2018 in
HA ett BRA NYTT ÅR
 Vi får väl börja med en dag i taget
och se hur det blir
För vi vet ju inte
Vad nästa dag bjuder på 
eller gör vi det
JO delvis
JOBB för en del
Småbarn för andra
och 
för många
ensamma dagar
Som för mig
ok
jag kan styra mitt liv lite
men vädret och Fibromyalgin 
styr delvis mitt liv
VÄRK
  men 
Jag har mina kattmöss jag virka
Detta är dom senaste som kom till sista dagarna
Vädret styr delvis mitt liv .. detta soliga  väder är ok
men så fotar jag en hel del .. så ni kan se vädret  och en del annat jag hittar på

Detta gråa är inte bra för min kropp
Så får jag besök ibland av vännen eller bästa CH
Christina
I år åt jag ett litet enkelt julbord här hemma med barn o barnbarn dagen för julafton
Och fick flera olika julgrupper eller blommor
FÖR se barnen firade min födelsedag som var i oktober
då var jag ju och såg EVITA i Stockholm .. en bussresa
Och så en av mellandagarna kom  CH och vi fikade och så hade hon med en blomma
Vi gör små handlar-rundor då och då
eller bara gör en utflykt till nåt loppis
Loppis gillar jag att gå på
Eller bara åka dit bilen styr
NJA riktigt så är det inte .. ofta finns det ett mål med våra små utflykter
EN marknad eller så ska vi handla .. på Ica eller Rusta eller nån annan butik
och kolla på djur i svensk natur
är ju så trevligt
Så kommer vännen KURT lite då och då
men i år har det varit en del strul då han opererat bort en bit av sin tarm
OCH det blev lite bekymmer
men äntligen nu till jul så blev det bra .. då dom fick  fixa till lite i såret
Men så är det andra bekymmer
han  har sina barn o barnbarn i Finspång och Norrköping
där han är mycket
MEN jag klagar inte  .. är man särbo så är man och det är så det är
Jag visste det tidigt i vårt förhållande
Men så blir det sjukdom som  gör att det blir lite långa mellanrum    med besöken ibland
VI träffades för drygt 5 år sedan efter att vi sprang liksom på varandra
Vid ett utefik
OCH sedan blev det bara så  .. vi kände varandra sedan drygt 50 år sedan 
i min ungdom bodde hans moster och min moster grannar
JA så kan det vara 
men  så har vi varit på olika håll med olika män och fruar mm
Tills vi åter såg varandra
I år var det  tur vid Museet vid Skavsta
bland annat 
och Julbord vid Stenbrogården
och dit försöker vi gå varje år
Ja världen är lite som den vill ibland
Men jag klagar inte
Jo
Nej eller 
ibland blir jag ledsen 
för att det blev som det blev för 11 år sedan
SAKNAR fortfarande men kära SAMBO som jag levde med i 26 år
men ett kroppspulsåder bråck satte stopp för vårt liv och leverne tillsammans
JA ja så kan det bli
Husvagns-livet tog slut med allt vad det innebar
Och fem år senare fick jag ta bort mina älskade katter
en av mina favoritbilder  
KURRE och SKOTTIS vid husvagnen
DOM älskade att sitta där i sina linor
Men dom liksom många andra vänner viskar hemlisar i sin himmel
Ja ja 
IBLAND 
blir inte livet som man tänkt sig
Ibland blir det bra eller inte 
eller så  gör man det bästa av det som blev
FÖR MAN KAN INTE FÅ EN MAN ÅTER SOM HAMNAT UPPE BLAND MOLNEN
Då får man göra så gott det går
Kontraster på en resa till GAMBIA en gång för många år sedan
NU blir det en och annan bilresa runt trakterna här hemma
Förra året var vi till Norrtälje katthem 

och SOV över på ett vandrarhem lite utanför SALA
Var ute på en tredagars resa
    Så lite har vi hittat på 
Så ringer han lite då och då .. som just nu när jag sitter här och bloggar
GOTT NYTT ÅR SA HAN
och det säger jag till er alla från mig
GOTT SLUT och GOTT NYTT
2018 snart eller kanske är det när ni läser detta
HEJ DÅ FRÅN ETT   grått Nyköping som nu har gått över till en sol och molnig eftermiddag
kan man väl säga så klockan nu är 12,30
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar