onsdag 3 januari 2018

2018-01-03 .. NYTT ÅR

Oj vad dagarna går 
Hinner ju inte med
eller
Jag gör annat
I går var det ICA-promenad
Jag började dagen med att ta upp tidningen
och i går var det lite extra läsning
Så kom jag på att det var ju redan tisdag i går
ONSDAG i dag
Vädret började bra
eller nu .. då var klockan nästan 11
för jag sov länge i går
I dag är jag uppe tidigt
redan klockan 07,54
och det är mörkt ute nästan
1,9 + är det
Så gick jag till ICA .. då var klockan 14,00
Så på väg hem .. då är klockan 15,00
men inte hemma än
Här brukar jag vila ibland
men inte  trevligt att sitta på en fuktig bänk
Detta kom hem i går
Lite nötter som jag äter då och då
Tvättmedel .. ett måste då det var nästan slut
Så min dricka som jag tar ett glas varje morgon
Så hade dom bra pris på papper och det var nästan slut
så extrapris på provstickor till akvariet
det köpte jag först på Zoobutiken
innan jag traskade över hela parkeringen vid ICA
Så när jag kom hem fick jag vila en lång stund
sedan plockade jag undan allt
jag hade sorterat upp det i olika högar innan
Så slöade jag resten av em och kvällen
KOLLADE på STRUL med Björn Skifs
och DEN hade jag inte sett .. konstigt nog
I en paus så skulle jag släcka alla lampor och kolla att allt var ok inför natten
MÅNEN var utanför fönstret  i sovrummet .. men en hel del moln
MEn hämtar kameran och fick till en bra bild just innan den försvann bakom molnen
då var klockan 21,30  .. filmen slutade 22,00
Kollade in lite annat och löste lite korsord innan jag såg på
Sjukhusserien på kanal 16
Kollar ut .. nu börjar det ljusna
Går till sovrummet  .. där är solen på väg upp bakom alla träden
och skuggor är det i fönstret  man anar gardinerna
men vad gör det när det skiner så fint utanför
Den 16 december fick jag denna av  bästa CH
nu är stängel nummer två utslagen också
och den första slog ut lagom till julafton
det var väl en trevlig blomma att få
NU ska jag LÄSA SN och så fixa frukosten snart
 än är jag knappt vaken vanliga dagar
VARFÖR jag vaknade tidigt i dag
VET EJ .. det bara blev så
Hej SVEJS
MIN jul börjar ta slut
Då några slingor med batterier har slocknat
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar