torsdag 18 januari 2018

2018-01-18 .. vinter och snö

JA oj vad det har blåst .. snöat  sista dagarna
I natt kom det massor av snö
och en del i går
Ja så ser det ut utanför fönstret nu
09,07 då nyss uppstigen  .. då är ljuset lite svagt så då blir det inte bra färger
PÅ framsidan blev det bättre
10.09 då var snösvängen i gång
Trottoarer och  gångvägarna först .. sedan infarterna
Ja nu har dom en del att stå i
I går hade jag besök av grannen
Det blev lite  känslor som kom fram
Hennes mamma och min mamma gick båda bort vid 90 års ålder
Min för tre år sedan ..  hennes i måndags
Så därför hade vi ett lite prat i går
OCH det blev många tankar när hon hade gått
DÅ tänkte jag på min mamma som jag inte hade så mycket kontakt med för att 
hon bodde så långt ifrån .. 4 timmar med bil .. 
Grannen bodde med sin mamma  .. så nu har hon det lite jobbigt
Mycket som ska fixas till efteråt
Papper och annat som ska fixas .. ja ja .. så är det
Vet när Åke gick bort för 11 år sedan .. oj oj säger jag detta
med pappersarbete som måste fixas
INTE bara sorgen utan allt runt omkring
Jag hade fixat en sockerkaka .. för att ha nåt att bjuda på
Den blev god
Bara en enkel med vaniljsmak  .. godast i mitt tycke
eller så brukar jag ha i lite marmelad av nåt slag
Men i går blev det bara en enkel
Godast 
UNDRAR om det var därför som jag somnade ifrån allt i går kväll
Bakade .. och så snack 2 timmar så stekte jag pannkakor till mig
Hade mjölk som höll på att bli för gammal
Så skulle jag se
FARMEN .. mest för att  det inte var nåt annat just då
och sedan kockarna 20,00  och Ledin 21,00
VAD såg jag INGENTING av det
Somnade som en dö gris
Vaknade  efter en stund av Ledin
DÅ kröp jag ner i sängen fort som bara den
Somnade till .. vaknade vid 23,30
gick upp och såg
24 timmar med ambulansen nåt amerikanskt program på kanal 16 TLC
Sen somnade jag om igen och sov till 09,00
Ja ja så kan det bli ibland
Den satte jag in på Facebook och stängde av datorn innan jag gröp ner
första gången 
JA ja  vissa dagar är lite knepiga
och inte har jag varit ute på över en vecka nu
MEN fibron håller sig i schack 
DET är ju samma väder nu har varit .. då går det bra
OMSLAGEN än hit o än dit är värre 
för då vet inte kroppen var den ska vara
Sol eller måne  

JA dåligt eller bra väder

Var rädda om varandra
För i morgon är en annan dag
FÖRHOPPNINGSVIS en bra dag
HEJ svejs för denna dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar