lördag 13 januari 2018

2018-01-13 Lördag

Lördagen den 13 inte fredag .. men jag struntar i detta
ALLA dagar är dagar .. oavsett datum
Skrock .. det är inget jag bryr mig om
MEN att tidningen kommer  .. det bryr jag mig om
DAGENS DATUM
DAGENS FRUKOST
Belvita-kex  är en sorts frukost-kex   som jag tar till när jag inte är frukostsugen
NUMERA är det sällan jag tar det
 MEN både ägg och tomater är slut
I går blev det havregrynsgröt .. NU undrar nog någon
VAR ÄR MJÖLKEN
den  tar jag inte  .. ingen mjölk på gröten
inte mjölk på kräm heller
DET är väl det ända som jag har efter min pappa
HAN gjorde så
FRÅGA mig inte varför
DET BARA ÄR SÅ
liksom såser till mat .. nej där är jag lite udda
JO lite sås vill jag ha ibland
MEN mat vill jag ha
I går blev det lite pommes .. en bit fiskfilé och wokade grönsaker
För har jag inga färska så finns det wokgrönt i frysen
JAG håller på att rensa ut  ur frysen 
så tar mat som passar lite till varandra och vad som finns som inte ska bli för gammalt
och när jag är ensam  .. tar jag lite som jag känner för
pommesen .. där var det lagom för mig då
Och så fylla på med wokgrönt
I går eftermiddag blev det lite fika och ett par skorpor
19,15   mörkret hade varit  en bra stund
men med mina lampor som går på timer .. så är det trevligt på balkongen
JULSLINGAN ska bort nu .. kanske i dag redan
för nu är batterierna slut i den ena   
så då slocknar nog den andra också vilken dag som helst
Tittade på tv i torsdags morse
var på väg ut på balkongen  .. nyss uppstigen
klockan var lite över 09,00
Vad dom pratade om .. hundar kan jag förstå
populäraste skulle jag gissa .. för då  var apparaten just påslagen och jag skulle
fota dagens väder
09,22   och så här har det sett ut flera dagar nu
BLÄ BLÄ   inte alls bra för min kropp
SÅ här har vädret varit dom senaste dagarna
Så just nu önskar jag vara en liten björn och krypa in i mitt eget lilla ide
Men se det kan jag ju inte
Så jag får väl sitta här och smådeppa i min ensamhet
NEJ DÅ  .. ingen fara på taket
JAG
VIRKAR
Löser KORSORD
BLOGGAR
Lägger lite patient
Så fixar nåt att äta
KAFFE  .. MAT  .. 
Kollar in olika sidor på datorn
SÅ FOTAR jag lite
mest från balkongen  .. när jag inte är ute
men den här tiden när det inte är snö
då är det inte så mycket att fota
Så blir det repris på en del saker några gånger om dagen
TITTAR mycket på tv .. virkar eller löser korsord då
 med ny kamera så testar jag lite olika saker blixt på eller av
mm .. mm
Denna målade jag i förrgår kväll 
 i går fotade jag den med olika  inställningar
jo då en del blev väl bra  .. andra inte 
och höll jag för nära   då blev det en liten skugga i ena kanten
NU ska jag bara måla klart .. nån gång  när lusten finns
målar bara lite då och då

JA så är det
HEJ SVEJS
HEJ DÅ JULEN
VI ses om ett antal veckor
inte räknat ut det men min dotter skrev nyss
på FACEBOOK
att vi ses om 45 veckor
DET kan nog stämma
HEJ .. HEJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar