lördag 6 januari 2018

2018-01-06 Helgdag och kameratrubbel ?

Dagen började mulet 
Sken upp efter ett par timmar
10,5 .. Då visar jag den bästa sidan av dagens väder
OCH en spanare
11,47
11,48  .. där zoomade jag in nästan fullt liksom med Skatan
JA hur ska jag hålla  inte lätt när blixtlampan sitter under avtryckaren
på andra kameran var blixten på andra sidan
SÅ  vanan strulade till det och blixten går på  med automatik  så fort det är lite aning mörkt
Kan stänga av den .. men på den andra fick jag fälla upp blixten  .. det är bättre
OM jag stänger av blixten .. så går den på efter att jag stängt kameran
Så får tänka på det .. men mycket nytt med ny kamera och nytt märke
Panasonic 

NYA kameran överst .. och båda på den nedre bilden 
Skulle testa och ta Selfi för att visa hur jag håller .. då fick jag ta mobilen till hjälp
VANE-SAKER är svåra att ändra på
Så i går kväll fotade jag allt mellan himmel o hav här hemma för att försöka komma in i
hur jag skulle hålla 

DEN blev ju bra denna gången 
har tagit bort alla dåliga bilder .. så kan inte visa skillnaden
Har planterat om gruppen jag fick av vännen
Det blev denna murgröna kvar
och vännen är kvar i Finspång och är genomsnorig
Han låter som .. ja vad då  hes kråka .. nja .. nåt annat
 groda kanske .. ha ha .. illa lät han  men var bättre i dag än i förrgår
Hall-klockan
Köks-klockan

MIN ena vägg i sovrummet med alla horoskop-tavlor 
som en syster till ÅKE sydde åt mig 
 .. min fd sambo som inte finns   .. 
KÖPTE dom genom ÅRET RUNT  före 1980 
och hon sydde dom runt 1985
Vet ej hur hon mår nu 
men för ett 15-tal år sedan så blev hon blind och nästan döv också
Vi tappade kontakten då
och även tappade jag kontakten med Åkes systrar när Åke gick bort för 11 år sedan 

MIN datahörna 
Flamsk vävnad .. fick vid en födelsedag av en annan syster till Åke
JAG hade sagt att jag gillade skator .. så då fick jag denna också
Fjärilar gillar jag också .. dessa är i sovrummet
var kan ni nog gissa
Min amaryllis är snart överblommad  .. men än är den fin
Ja detta med ny kamera
inte lätt att
LÄRA GAMLA HUNDAR SITTA
sägs det
men jag lär mig nog
det gick ganska så bra i dag
Ska ta lite mellanmål  14,30
14,45 blev det en mugg fika 
Nu är klockan 16,40 
mörkt ute
och jag är lite trött  .. redan 
HEJ SVEJS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar