onsdag 10 januari 2018

2018-01-10 .. frostigt

Och disigt  

Klockan 5 i går kväll  då hade dimman smugit sig in över området
I morse var det dimma och 4 grader kallt   buuuuuuurr
Men svårt att ta bra bilder  när det fortfarande är lite mörker ute
men en stund senare så hade det ljusnat lite
Då såg det ut så här bortåt det andra sophuset och skogskanten
PÅ innergården  såg man inte frosten lika fint
zoomade in en av björkarna
I dag ska jag ta bort denna vissna blomma
bara stjälken  .. kan ju komma nån mer
MEN ser inget nu .. avvaktar lite med att kasta den
Dagens frukost
Har fått för mig  .. så jag ska fota allt jag äter under en vecka
bara på skoj ..

I går kväll tog jag fram en skål med lite mums .. men den delar jag  i dag också
Denna Magnoliakvist fick jag av min dotter den 23 december
Den kommer  ut lite  .. den andra knoppen torkar i toppen 
Denna fick jag hjälpa lite på traven .. få se hur det går
Bilden blev lite konstig färg på  .. men den är ändå rätt så fin
I går fixade jag till mina  små pajer
så det blev mat vid 4-tiden
Fick ÅRET RUNT i går 
detta är väl lite konstigt i mitt tycke .. men ska tydligen vara bra
OCH DETTA .. Mungbönor kokta
ska ligga i blöt i minst 8 timmar  .. så jag lade dom i blöt i går kväll
GOTT 
JAG brukar grodda dom .. men nu var det ett tag sedan ..
slut  i kartongen nu .. ska köpa mer i dag
Ska vara bra för tröga magar att äta kokat mungbönor
KANSKE ska testa .. för min mage  är nog bland det trögaste som finns
Men jag har  faktiskt skött den riktigt bra sista tiden
trots att jag äter fel .. lite för mycket smörgåsar
JA JAG vet
MEN jag håller på att försöka få ordning på det
Det  är därför jag har börjat fota allt jag äter
Så detta är frukosten .. för det mesta brukar det vara  små tomater 
men dom var slut .. så då blev det en liten spetspaprika och bara 1 ägg .. 
Brukar vara två .. för dom tog jag dom sista i går till pajerna
MÅSTE gå och handla i dag .. men just nu inte bra väder för mig .. 
men klockan är bara 11,45 
pillren är OMEGA 3 och piller för ögonen
Just så stavas det .. magnesium till kvällen 
för lite kryp i benen

HEJ SVEJS FÖR I DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar