torsdag 25 januari 2018

2018-01-25 Blandat

JA det blir det ..
..   när jag inte varit här på flera dagar
Men det blir så ibland
tisdag den 23  .. då hade jag och CH varit till ICA
Och jag storhandlade
då var det minus 6,5 på  morgonen  .. och blev runt 3 minus på dagen
DÅ var snön kvar på träden 
den försvann i går .. både blåst och regn då
NU är all snö borta på träden
DET kom hem en hel del
Kaffe och batterier .. tomater och ljus
är nåt som går åt
Batterier har jag flera uppladdningsbara .. men så går det åt en del andra också
SÅ blev det ONSDAG
MUNGBÖNORNA hade legat i blöt över natten
Groddning på g och en del ska kokas
Efter en dag  .. går att äta nu  .. men ska groddas mera
Var ganska så degig i går
men kollade ut lite då och då
Undrar vad det var på g där
BÅDE den och solen försvann  efter en stund
DOM kokta mungbönorna åt jag lite av då och då
SKA vara bra för magen
så få se om jag får mera fart på den
ÄN har inget hänt
TORSDAG .. blåser som attans och snön är snart borta
DEN hade väl kunnat få vara kvar
barnen hade ju så roligt i lekparken då
FRAMSIDAN i dag torsdag
Innergården .. nu ser det trist ut .. när snön försvinner
VIRKAT lite .. tre blev det i går ..
I dag är jag seg 
VARFÖR
sov nästan ingenting i natt
Klockan fem hade jag inte somnat
var uppe flera gånger  .. det brukar hjälpa  .. men inte i natt
Men så till sist så somnade jag  .. och vaknade som vanligt
inte sov jag mer för det
JA ja vissa nätter bara är så
men det var extra länge vaket i natt
Men det blir så bara
Inget roligt att fota  .. när jag inte är ute
och var ute en dag  .. så försvinner snön när jag vill gå ut
JA JA
VÄDRET 
det gör som den vill inte som jag vill
HEJ SVEJS FÖR NU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar