torsdag 4 januari 2018

2018-01-04 .. NY kamera

JA det har jag köpt  .. Knäppt men så är det
DEN förra var ju inte så gammal  .. och när jag FICK den på garantin
så blev det så att jag inte köpte nån ny då som jag tänkt
FÖR har haft otur med min CANON att det blivit fläckar på linsen .. som syns på ljusa bilder
Så det blev en ny kamera nu  .. när jag var till ELGIGANTEN och köpte färgpatroner
Passade på
MEN fy attan tusan så mycket nytt .. nytt märke
Laddning pågår av min nya PANASONIC Lumix
SÅ äntligen  efter en hel del letande så fick jag fram den svenska manualen på DATORN
 men oj .. nära på att slänga ut allt  .. för både i går och i dag letade jag
Så nu ska jag leta i den och kolla  vilken bokstav jag ska ha  linsen på .. eller hur den ska ställas in på bästa sätt ..
Provade på allt möjligt här hemma i går 
Maten i går kväll
M U M S  


Ja inte blev dom så bra men det var nog inställningen som inte var ok då
Den blev ju ok .. STRUL  filmen med Björn Skifs
Som jag kollade på i går kväll
Kurre änglakatt 
Skottis änglakatt 
KURRE och SKOTTIS  dom var kvar på minneskortet
Men  fick ta bort dom och några till .. för det blev nån låsning .
Så jag formaterade om kortet .. sedan blev det bra
Men en sak grunnar jag på  .. ska läsa i manualen sedan
VARFÖR det inte går att ta bort  korten ur kameran .. från datorn när jag lagt in dom 
i min bildmapp .. så tills jag hittar hur får jag ta bort dom manuellt ur kameran
Men det löser sig väl nån gång
Kokade ägg i går
Julstjärnan
Bara en sak jag köpte en gång
MIN mobilkamera 

Ägg i köket på en lite hörnhylla som en farbror gjort 
Han är borta sedan många många år
Äggen har han också gjort
Inte dom i burken bakom .. fågelägg från undulater o finkar sedan tiden vi hade zoobutiken
Liten bit av balkongräcket 
En lykta utanför 
Så en liten kattmus  .. men när jag tar med makro så blir det skuggor
men ska testa utan blixten på
 Vädret i morse 
INTE så trevligt .. så har det regnat stundtals i dag
Så ett ljus på mitt bord

Ja så ser det ut .. glaset är kvar efter att jag ätit
därför är det två .. har alltid ett vattenglas står där

JA det var en del kort
och nästan alla är tagna bara för att jag ville testa  kameran i olika lägen

JA nu är det bara att hoppas att jag får ordning på allt och att jag kommer att trivas med denna kamera
HEJ SVEJS
HEJ DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar