torsdag 21 december 2017

2017-12-21 Födelsedag

Äldsta dotter fyller år
OJ vad tiden går .. 53 år sedan hon kom till världen
Tårta för 51 år sedan
Men in dag blir det ingen tårta  .. inget fira ville hon ha
Jag har varit och handlat  .. detta bara lite av allt
Kylskåpet blev fullt och i frysen blev det lite bröd
Skinkan ska griljeras nån dag 
men när .. det får jag se
Tog fram denna ljusstake  .. för den hade jag glömt
I går var jag till SIXTEN och hans matte
och han blev sprallig över sin lilla kattmus som han fick
Så for han under ett tunt täcke på soffan i köket där matte och jag satt och pratade
Sedan låg han där tills det blev dags för mig att gå hem
DÅ blev det lite bus en stund i hallen

Så fick Christina en almanacka av mig för alla trevliga bilturer
som varit denna sommar
Hönsen och tuppen var vid  ÄNGBY gård  i Bettna nån stans
Med det säger jag hej svejs för i dag
Denna gråmulna  TORSDAG
OJ vad mulet det var i morse
Hej DÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar