torsdag 14 juni 2018

2018-06-14 Torsdag

I dag var jag till mina vänner    
Så det blev fika och så lämnade jag lite ÅRET RUNT
fick lite Hemmets Veckotidning åter
Denna bilden lade jag in när jag var där på .. mina händelser
dels för att visa  hur jag kan göra med FB
Nästan mulet i morse och 17 grader då
NU börjar det blomma på pelargonerna på balkongen
Den är ju så fin .. räknade till 32 blommor i går
Häckarna klipps nu utanför 
När jag for iväg såg jag detta vid nästa kurva
Stannade  .. gick då med cykeln .. lite  upp där .. sedan blev den backen nedför ..
 då fick jag hålla på bromsen
efter fika och en massa snack och kollade lite bilder jag hade med mig från min resa
och utflykten i lördags .. så måste det bli hemresa
Så utanför blev det detta kort
Innan järnvägen är det några fina arrangemang utanför dom husen 
i det bakre bor vännen
Så började det plinga  .. aha .. tåget kommer
Så förbi bron vid Fåfängan  .. vilopaus där
Gick ut en bit på bron  .. då kom denna närgångna mås
Inte alls rädd
Messade när jag var framme vid CH  .. och fotade en humla  ..
och frågade  hon hade lust med en liten snackstund
och se den blev lite längre än jag hade tänkt mig .. men inget fika 
hade ju nyss fikat
Lynx .. svår-fotad   och mattes stora kaktus som är på sommarbete 
kan man väl kalla det för  .. så lite tomater
Men som alltid måste man gå vidare
I dag cyklade jag
for förbi hemma  .. ville kolla om Sixten vad ute 
och se .. det var han
Och så fick han se en av grannarnas korg
den måste undersökas 
 för min cykelkorg var full med kläder och en väska
så där kom han inte i
Men korgen    den var perfekt  .. där låg han bra
och jag for hemåt efter en stund
MED några bilder
Det var allt för i dag
Åt jordgubbar i dag och i går också  och i tisdags
 köpte två liter men grannen fick en ½ liter
men så mumsigt det är med gubbarna
HA DET SÅ BRA go vänner
Just det  .. så går det när man har otur
GRANNEN INGA-BRITT föll tokigt utanför ICA  i lördags
Akuten 3 dagar  .. så röntgade dom axeln också  .. så den var trasig liksom ett revben
och  knät är brutet  .. JA JA.. ska man ha otur ska ska det bli ordenligt
NEJ FY ATTAN sån otur  .. 3 saker på samma fall
Troligen fick hon armen under sig  ..  på nåt vis
Så det där  onda i svanskotan  
NU RÄCKER DET med bekymmer
SÅ våra sommarpromenader och utflykt med CH det frös inne
5 veckar minst  med knät
Hoppas det läker fort
HEMHJÄLP fick han ta
JA JA .. eländes elände

HEJ SVEJS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar